Antosiyanin Nedir? Faydaları Nelerdir?

Mucizevi olarak tanımladığımız ve birçok faydasıyla bilinen gıdalar asıl özelliklerini içerisindeki vitamin, mineral ve çeşitli organellerden alırlar. Bu organellerden biri de antisiyonindir.

Antosiyaninin Nedir?

Bitki hücreleri ile hayvan hücreleri birbirinden farklı özelliklere sahiptir ve bu özelliklerden biri bitki hücrelerinde pigment organelinin bulunmasıdır. Bu organeller bitkilerin birbirinden farklı renklere sahip olmasını sağlarken verdikleri renklere göre farklı özelliklere de sahip olabilirler. Bitkilerin mavi, mor ve kırmızı renge sahip olmasını sağlayan antosiyanin pigmenti de diğer renkleri sağlayan pigmentlerden daha farklı özelliklere sahiptir.

Antosiyaninin Faydaları Nelerdir?

Antisiyonin pigmentinin faydaları aşağıdaki gibidir:

  • Antosiyanin en faydalı özelliklerinden biri serbest radikallerle savaşmasıdır. Bu özelliği sayesinde kansere yakalanma riskini azaltır. 
  • Antisiyonin karaciğere zarar veren toksinlerin etkisinin azalmasını sağlar ve bu sayede karaciğerin daha iyi çalışarak gıdalardaki besin öğelerinin emilimini hızlandırır. Aynı zamanda hormonların da dengelenmesine yardımcı olur. 
  • Yapılan araştırmalar antisiyonin desteğinin iyi huylu kolesterolü %13.7 oranında artırdığını, kötü huylu kolesterolü ise %13.6 oranında azalttığını göstermiştir. Kolesterolün dengelenmesine yardımcı olan antisiyonun kalp krizi riskini de azaltıyor. 
  • Fareler üzerinde yapılan bir diyet araştırmasında antisiyoninin kilo almayı yavaşlattığı gözlemlenmiştir. 
  • Yapılan araştırmaların bir diğeri antisiyoninin zihinsel yaşlanmayı geciktirerek, öğrenme yeteneğini geliştirerek ve depresyon riskini azaltarak bilişsel sağlığı güçlendirdiğini göstermiştir.

Antisiyonin İçeren Besinler Nelerdir?

Peki vücudun en önemli organlarına fayda sağlayan antisiyonin nasıl elde edilir?

Kırmızı, mor ve mavi renkli bitkilerin antisiyonin içerdiği biliniyor. Aşağıda belirttiğimiz besinleri tüketerek antisiyonin ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. 

Orman meyveleri: Böğürtlen, ahuduru ve yaban mersini gibi orman meyveleri içerisinde bol miktarda antisiyonin bulundurur. Orman meyvelerinin beyindeki yıpranmayı geciktirici özellliği antisiyonin kaynaklıdır. 

Kiraz: En sevilen meyvelerden biri olan kirazda da antisiyonin kaynakları arasındadır. Ekşi kirazlardaki antisyonin oranı tatlı kirazlara göre daha fazladır. 

Mürdüm eriği: Mürdüm eriği mor kabuklu olma özelliğini antisiyonine borçludur. Diğer eriklerden 20 kat daha fazla antisiyonin içerir. 

Kırmızı pancar ve kırmızı lahana: Kırmızı pancar ve lahanada da yüksek oranda antisiyonin bulunur. Bu besinleri buharda pişirme, haşlama ya da turşu haliyle tüketmek antisyonin emiliminin daha hızlı gerçekleşmesini sağlar. 

 

 

Tasarlab