Aqua Jogging Nedir? Ne İşe Yarar?

Spor yapmak her zaman zevk vermeyebilir. Hangi mekanda hangi egzersizin yapıldığı da bir o kadar önemlidir. Aqua Jogging kapalı alanda spor yapmaktan çabuk sıkılan kişiler için biçilmiş kaftan. Su içerisinde eğlenerek yapacağınız egzersizlerden oluşan bu sporda geçirdiğiniz zamanın su gibi akmasını sağlar.

Aqua Jogging Nedir?

Son yıllarda popüler hale gelen egzersiz türlerinden biri olan Aqua Jogging hem eğlenceli hem de faydalı sporlardan biri. Yüzme bilen ve bilmeyen herkesin yapabileceği bu spor havuz içinde jogging egzersizlerinin yapılmasından oluşuyor. Aqua Jogging zayıflamak, kas güçlendirmek gibi amaçların yanı sıra fizyoterapi amaçlı da kullanılabiliyor.

Aqua Jogging Ne İşe Yarar?

Aqua Jogging fizyoterapi amacıyla da kullanılabilen bir su sporudur. Kas ve kemik sisteminin iyileştirilmesi, zayıflama, eğlence gibi birçok amaçla yapılabilir.

“Suyla birlikte suya karşı” bilinciyle yapılan bu sporda beden dirayeti ve düzgün duruş ön plandadır. Bunun yanı sıra kişi su içinde olduğundan kaslarının ne kadar zorlandığını pek hissetmez, böylelikle yüksek enerjiyi kolaylıkla harcayabilir.

Suyun bedene verdiği doğal şekil, kişilerin sporu daha kolay yapabilmesinin yanı sıra fizyolojik olarak daha kolay iyileşmesini de sağlar. Su içinde, çeşitli desteklerle duran kişi bilinçsizce dik duruş sergiler. Bel ve omurga sağlığı güçlenir. Su içinde yürüme vb. egzersizlerle bacak ve kolları da daha güçlü hale gelir.

Aqua Jogging Nasıl Yapılır?

Aqua Jogging havuz içinde yapılır. Yüzücü bonesi, yüzücü gözlüğü ve mayo kişisel giyim için yeterlidir. Bunun yanı sıra aqua jogging için yapılmış kemer ve çeşitli yardımcı materyaller kullanılır. Aqua jogging hizmeti veren kurumlar bu materyalleri temin ederler.

Bu hazırlıklar tamamlandıktan sonra uygulamaya geçilebilir. Aqua Jogging uygulamaları şöyledir:

Bu egzersiz yüzme antrenmanı gibi değildir. Egzersiz yaparken uyguladığımız yürüyüş, mekik vb. hareketleri havuz içinde yapmaya dayalıdır. Kişiler eğer gerekiyorsa güvenli materyalleri kullanarak su içinde egzersiz yaparlar. Su altında veya yüzeyinde kol, bacak, karın ve sırt çalışırlar. Böylelikle normalde yaptıkları bu hareketleri bir yandan suya karşı yaparak çok daha nitelikli bir egzersiz gerçekleştirirler. Aqua jogginde ağırlık aletleri de kullanılabilir.  

Aqua Jogging Faydaları Nelerdir?

Aqua jogging egzersizleri birçok yönden fayda sağlar.

Yüzme bilmek zorunlu değildir: Aqua jogging esnasında yüzme egzersizi yapılmaz. Bunun yanı sıra yüzme bilmeyen kişilerin su altında ve içinde kalabilmesi için kemerler de kullanılır.

Bölgesel egzersizleri güçlendirir: Aqua jogging yaparken ağırlık kullanmak genellikle gerekmez. Çünkü su doğal ağırlık olarak kullanılır. Buna rağmen spor salonunda, evde yapılan egzersizlere göre daha fazla kalori yaktırır.

Fizyoterapi etkisi: Özellikle omurga sağlığı için fazlasıyla faydalıdır. Karşı koyulan su aynı zamanda bedeni destekler, kişi doğal olarak en sağlıklı pozisyonda durarak antrenman yapar.

Masaj etkisi ve sinirler: Aqua Jogging kas ve kemiklere iyi geldiği gibi sinir sistemine de iyi gelir. Su kişide masaj etkisi yaratır ve rahat etmesini sağlar. Bu esnada kasılan sinir sistemi de gevşer.

Daha kısa sürer: Aqua jogging antrenmanları genellikle bir saat sürer fakat bu bir saat normal bir egzersizin 2 saatine tekabül eder. Spor yapmak için sınırlı vakti olan kişiler için idealdir.

Daha az zorlanırsınız: Ağırlıkla yapılan egzersizlerde basınç eşit dağılmaz fakat su egzersizlerinde basınç bedene eşit şekilde dağılır. Bu durumda doğru pozisyonu bulmak ve egzersiz yapmak daha kolaydır.

1-2 ayda 6 cm incelebilirsiniz: Bir saatlik aqua jogging egzersizi 650 ile 800 arasında kalori yakılmasını sağlar. 20 seans aqua jogging yapan bir kişi yaklaşık 6 cm incelebilir. Bu ölçü ağırlık olarak 7-10 kilo arasına tekabül etmektedir.

Tasarlab