Az Zamanda Çok Başarı: Megaformer

Spor ve egzersiz yapmak isteyenler için birbirinden farklı seçeneklerle gelen antrenman uzmanlarının son mahareti de megaformer egzersizler. Yeni yeni tanınan ve günden güne popüler olan bu egzersiz, spor yaparken sıkılan ya da spor yapmaya uzun vakit ayıramayan kişiler için oldukça ideal. Kısa sürede forma girmek ve egzersizden maksimum seviyede verim almak için de doğru tercih.

Megaformer Nedir?

Megaformer, az sürede maksimum verimi almamız için tasarlanmış bir egzersiz aletidir. Bu alet aynı zamanda egzersize de ismini vermektedir. Megaformer egzersiz yapan kişiler kısa süreli egzersiz süresince yüksek verim elde ederek kalori yakımını ve kas gelişimini hızlandırırlar.

İlk bakışta reformer-aletli pilates ile fazlaca benzeyen bu egzersiz, ona göre daha farklı bir sisteme sahiptir. Reformer pilates fizyoterapi ve rehabilitasyon konulu etkilere sahipken megaformer pilates; dayanıklılık, kardiyo, esneklik çalışmalarına odaklanmaktadır. Bu yönden reformer pilatesten daha gelişkin olduğu da söylenebilmektedir. Çünkü 45-50 dakika gibi kısa bir sürede bedenin dayanıklılık, kardiyo ve egzersiz bakımından, diğer egzersizlere göre, daha çok çalıştığı bilinmektedir.

Nasıl Verim Alınır?

Megaformer pilatesin çalışma sistemi şu şekildedir:

İnsan bedeninde 2 tip kas bulunmaktadır: yavaş kasılan kaslar ve hızlı kasılan kaslar. Birçok egzersizde odak,  hızlı kasılan kasla üzerindedir. Megaformer pilatesin odağı ise yavaş kasılan kas gruplarıdır. Bu kaslara odaklanmış olması ilk etapta megaformer pilatesin daha uzun süren bir antrenman olacağını düşündürse de tam aksi şekilde çalışmaktadır.

Bahsedilen yavaş kasılan kaslar daha uzun süre spor yapılabilmesini sağlayan ve vücut dirayetini yüksek oranda artıran kaslardır. Bu kaslar üzerinde yapılan egzersizlerde hareketler, diğer kas grupları için yapılan hareketlerden daha uzun olsa da egzersiz süresinin kısalmasını sağlamaktadır. Çünkü bu esnalarda vücut maksimum efor sarf etmektedir.

Hareketler yavaş yapılıyor olsa bile hareketler arası geçiş hızlıdır ve beden bu esnada fazlasıyla zorlanmaktadır. Egzersiz süresi olan 45-50 dakikada normal egzersizlere göre kalp daha hızlı çalışmakta, daha fazla yağ yakılıp  daha fazla kas geliştirilmektedir.

Ek olarak belirtmek gerekir ki bu egzersizden verim almak için de sağlıklı beslenmek ve besin öğelerini takip etmek mecburidir.

Kimler Yapabilir?

Ciddi bir fiziksel rahatsızlığı olmayan, kalp hastalığı olmayan herkes megaformer pilates yapabilmektedir. Bu egzersiz türünün en önemli kuralı istikrardır çünkü her türlü katılımcıyı zorlamaktadır.

Megaformer pilates egzersiz yapmaya yeni başlayan birini de kasları gelişkin bir sporcuyu da zorlayan bir egzersiz türüdür. Çünkü daha önce üzerinde çalışılmamış kaslara odaklanmakta ve normal egzersiz süresinden daha kısa sürede daha yüksek verim alınmasını sağlamaktadır.

Anında Zayıflama ya da Anlık Değişim Vaad Etmiyor

Daha kısa sürede daha yüksek başarı vaat ediyor olması, megaformer pilatesi mucizevi etkilere sahip bir antrenman türü yapmamaktadır. Aslında fazlaca yaygın olan hızlı zayıflama ve birkaç günde forma girme vaatlerinin tamamının bir vaatten fazlası olmadığını da hatırlatmak gerekir.

Bununla birlikte bu tip kısa sürede fazla kilo verme ya da kısa sürede kas geliştirme girişimleri beden işleyişini olumsuz etkilemektedir. Yanlış beslenme ve yanlış egzersizler metabolizmayı, sindirim ve boşaltım sistemini, kalp sağlığını riske atmaktadır.

Megaformer pilates tüm egzersizler gibi istikrara ihtiyaç duymaktadır. Kısa sürede sağladığı başarı kısa süreli egzersiz sürelerinden kaynaklanmaktadır. Yani 2 saat yapılması gereken egzersizleri 45-50 dakikalık sürenin içerisine sığdırmaktadır. Yağ yakımı ve kas gelişiminin, birkaç gün içerisinde tamamlanması anlamına gelmemektedir.

Tasarlab