Barre Egzersizi ve Faydaları

Yeni nesil egzersiz tiplerinden biri olan Barre egzersizi ilham aldığı metotlarla ilgi çekiyor. Kasların güçlenmesi, incelme ve esneklik gibi kazanımları olan Barre egzersizinin detayları ise şöyle:

Barre Egzersizi Nedir?

Fransızca’da çubuk anlamına gelen barre bir yandan ince ve estetik bacak fornumu hedeflediği için de bu egzersiz metoduna ismini veriyor. Barre egzersizi pilates, yoga, jimnastik ve temel bale hareketlerinden ilham alan hareketlerden oluşuyor.

İlham aldığı egzersizleri bir araya getirdiği yeni stil egzersizde bedenin büyük kaslarını hedefleyerek bedeni yeni bir forma sokmayı amaçlıyor. Barre egzersizlerinde vücudun kendi ağırlığı kullanılarak yer çekimine karşı dirayet gösterilirken, dinamik hareketlerle kasların güçlenmesi hedefleniyor. Egzersiz hızlı ve yavaş hareketlerin bir araya gelmesiyle oluşuyor. Bununla birlikte baleden ve yogadan aldığı ilhamla vücuda esneklik de kazandırır.

Nasıl Faydaları Vardır?

Barre egzersizi düşük tempolu hareket tiplerinden oluşmaktadır. Vücut ağırlık ve yüksek tempo ile anlık olarak zorlanmaz fakat ağırlık kullanmadan ve düşük tempoyla yapılan barre hızlı, yavaş ve esnek hareketlerin bir araya getirildiği ve vücut kapasitesinin uzun süreli zorlandığı bir egzersizdir. Bu sayede kasların derinlikli olarak güçlenmesi, bedenin sıkılaşması ve incelmesi sağlanır. Bununla birlikte barre egzersizleri vücudun ve çakraların açıldığı eğlenceli hareketleri de kapsamaktadır. Barre egzersizi yapan bir kişinin bedeni esneklik de kazanacaktır.
Barrenin bölgesel kaslara etkisi ise şu şekilde:

Karın: Barre egzersizi yapan bir kişi aynı zamanda pilates hareketleri de yapmaktadır. Karın kası grubunu bu hareketlerle güçlendirebilir ve yağ yakımını hızlandırabilir.

Bacaklar: Barre egzersizlerinin temel hedef bölgelerinden biri olan bacak kasları bu egzersiz tipiyle daha esnek ve güçlü olacaktır. Bacakların sıkılaşmasında da barre ciddi etkilere sahiptir. Bununla birlikte bacak boyunun uzaması ve incelmesi de barre egzersizlerinin amaçlarından biridir.

Kalça ve sırt: Kalçanın sıkılaşması, oval ve yer çekimine meydan okuyan bir form barre egzersizleri ile mümkün. Sırtın esneklik kazanması ve duruş bozukluklarının giderilmesinde de bu egzersizlerin yüksek oranda fayda sağladığı gözlemleniyor. Barre egzersiz disiplininde büyük kas gruplarına odaklanırken bedenin arka kısmını da unutmuyor.

Kollar: Pilates bantları ve hafif ağırlık ile barre egzersizlerinizi destekleyebilir, kollarınızı güçlendirebilirsiniz. Fakat bu egzersizde fazla ağırlık kullanmamak gerekiyor çünkü hareketler uzun süreli dirayet istiyor. Başta hafif bulduğunuz ağırlıklar kısa süre içerisinde kapasitenizi zorlamaya başlayabilir.

Nasıl Başlarım?

Barre egzersizi yapmayı düşünen kişiler öncelikle bu egzersiz tipinin kendisine uygun olup olmadığını öğrenmelidir. Barre öncesinde bel, diz, boyun, sırt bölgenizdeki problemlerin gözden geçirilmesi faydanıza olacaktır.

Barre egzersizi için kursa gidebilir, danışmanlık alabilirsiniz. Bununla birlikte dijital yayınlardan da faydalanabilir evinizde ya da müstakil alanınızda egzersiz yapabilirsiniz. Eğer egzersizleri dijital kanallar aracılığı ile yapacaksanız bir spor danışmanından öneri almanız faydalı olacaktır.

Tasarlab