Bikram Yoga Nedir? Nasıl Yapılır?

Daha esnek, daha dayanıklı ve daha huzurlu…

Hem egzersiz hem de meditasyon amaçlı yapılan yoga, son yıllarda dünyanın dört bir yanında yayıldı ve spor yapmak denildiğinde akla ilk gelen egzersiz türlerinden biri oldu. Kendi içinde birden çok amaç güden yoga egzersizleri, gördüğü rağbet sonrası çeşitlenerek birbirinden farklı metotlara ayrıldı. Bikram yoga da 1970’lerde geliştirilmiş olsa bile yeni nesil diyebileceğimiz yoga metotlarından biri.

Bikram yoganın detaylarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Bikram Yoga Nedir?

Bikram yoga ismini geliştiricisi olan Bikram Choudhury’den alıyor. Hatha yoganın bir stili olarak biliniyor, 26 pozisyondan ve 2 nefes egzersizinden oluşuyor. Sıcak yoga olarak da bilinen bikram yoga, asıl özelliğini ise 29-43 derece arasında değişen sıcaklık ortamında yapılmasından alıyor. Belirlenen sıcaklık aralığında egzersiz yapan kişilerin bol ter atarak toksinlerden arınması, kas ısısı artırılarak daha fazla esnemesi hedefleniyor.

Yüksek sıcaklıkta yapılan bu egzersizin bir diğer katkısı ise dayanıklılık. Bikram yoga egzersizlerinde sıcaklıkla birlikte gevşeyen kaslar hareketler esnasında daha fazla dayanıklılık kazanıyor.

Bikram Yoga Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her egzersizde özel olarak dikkat edilmesi gereken koşullar olur. Bikram yoganın koşulları ise şöyle:

Yüksek sıcaklıkta yapılan bu egzersize beden sağlığınızın uygun olup olmadığını doktorunuza danışmalı ve onay aldıktan sonra başlamalısınız. Kalp, tansiyon gibi kronik hastalığı olanlar için bikram yoga tehlikeli olabilir.

Bel, boyun ve diğer eklem bölgelerinizin bikram yogaya uygunluğunu araştırmalısınız. Eğer fıtık gibi rahatsızlıklarınız varsa yoga sizin için doğru egzersiz olmayabilir ya da öncesinde fizyoterapi görmeniz gerekebilir.

Bikram yoga yaparken yüksek oranda su kaybedilir. Bu yüzden egzersiz sırasında bol bol su tüketin ve egzersiz günlerinde normalden fazla su tüketmeye özen gösterin.

Bikram yoga egzersizlerinde kıyafet seçimleriniz de bir o kadar önemli. Kalın, pamuklu giysiler bu egzersiz için uygun değildir. İnce, pamuksuz, esnek (likralı) spor kıyafetleri tercih etmeniz gerekmektedir.

Bikram yoga yaparken havlu kullanmayı unutmamalısınız. Hem kendi rahatınız için hem de çalıştığınız alana terinizi bırakmamak için sık sık havluyla kendinizi silmeniz gerekebilir.

Bikram Yoga Faydaları

Bikram yoganın faydaları aşağıdaki gibidir:

  • Yüksek sıcaklık sebebiyle oluşan terin yardımıyla toksinler atılır.
  • Hareket esnasında beden kasları ısınırken ortam sıcaklığı kas ısısının daha fazla artmasını ve gevşemesini sağlar. Uzayan kaslar bir yandan daha fazla oksijen alır ve rahatlamaya başlar.
  • Düzenli olarak devam edildiğinde bikram yağ yakımında ve vücut şekillendirmede etkili olur.
  • Zihinsel dinginliği, odaklanma kabiliyetini artırırken stresin azalmasını sağlar.
  • Atılan toksinlerin ve egzersizle harekete geçirilen metabolizma sayesinde bağışıklık sistemi güçlenir.
  • Kas ve kemiklerin güçlenmesini, duruş bozukluklarının giderilmesini sağlar.
  • Omurga sağlığını korur.
Tasarlab