Cilt Güzelliği İçin Tüketilmesi Gereken 6 Antioksidan Etkili Besin

Daha esnek, daha parlak, gözeneklerin daha sıkı olduğu temiz ve sağlıklı bir cilt 7’den 70’e her insanın isteği. Estetik bir görüntüden önce cildin yumuşacık ve sağlıklı olduğunu bilmek mükemmel bir his.

Cildin sağlıklı ve güzel olması için her birimiz çeşitli rutinler belirliyor ve onu ayakta tutmaya çalışıyoruz. Günlük bakım ürünleri, güzellik merkezleri, takviye ürünlerle birlikte kimi zaman temizliği kimi zaman esnekliği kimi zaman ise sıkılığı hedefliyoruz.

Bu alışkanlıklarımızın cilt güzelliğine katkısı olduğunu inkar edemesek de belirleyici olanın dışarıdan uyguladığımız müdahalelerden çok beslenme düzenimiz ve günlük aktivitelerimiz olduğunu hatırlatmak gerekiyor. Daha sağlıklı ve güzel bir cilt için öncelikle ne kadar su içtiğimiz, ne kadar spor yaptığımız ve hangi besinleri bedenimize soktuğumuzla ilgilenmemiz gerekiyor. Diğer rutinler sonraki aşamalarda düşünülmeli.

Su içmenin ve spor yapmanın önemini hatırlattıktan sonra nasıl beslenilmesi gerektiğinin detaylarından bahsedebiliriz. Yağ ve karbonhidrat oranının düşük olduğu, mevsimin doğal besinlerinin tercih edildiği, trans yağ ve kolesterol yuvası gıdaların öğünlerden uzak tutulduğu bir beslenme düzeni; alkol ve sigaradan uzak durulan bir yaşam beden sağlığınızda olduğu gibi cilt sağlığınızda da olumlu etkiler yaratacaktır. Bununla birlikte cilt için bilhassa tüketilmesi gereken gıdalar da bulunuyor. Antioksidan olmaları ve kolajen proteinini artırıcı özellikleriyle bilinen bu besinler ise şunlar:

Ceviz

Zihni ve hafızayı güçlendirici özelliğiyle bilinen, kahvaltı öğünlerinin yanı sıra şeker hastalarının dengeli şeker salgılayabilmesi için önerilen ceviz cilt için de olumlu etkilere sahip.
Protein ve doymamış yağ yuvası olan cevizler E vitamini, A vitamini, folik asit, B vitaminleri, magnezyum kalsiyum, fosfor yönünden de oldukça zengin. Aynı zamanda güçlü bir antioksidan olan cevizi günde 2 adet ceviz yemek cilt dokunuzun iyileşmesine katkı sağlayacaktır.
Fındık, çiğ badem, kaju gibi diğer kuru yemişler de ceviz kadar olmasa da benzer katkıları sağlamaktadır.

Enginar

En sevilen zeytinyağlı yemeklerden biri olan enginarı korkusuzca tüketebilirsiniz. Hem tok tutan, hem kalbe iyi gelen hem insülin direncini tamir eden hem de antioksidan özelliğiyle hem karaciğeri arındıran hem de cildi güzelleştiren bir besindir.
Enginar kalori ve kolesterol değerinin düşük olmasıyla birlikte içerisinde yüksek lif, magnezyum, kalsiyum, potasyum, bakır, çinko, demir, C-A-E-D-K-B12 ve B16 vitaminleri içermektedir. Karaciğerin arınmasını sağlarken birçok toksinin vücuttan atılmasına ve bu toksinlerin cilde nüfus etmemesine yardımcı olur.
Mevsiminde taze taze enginar tüketebileceğiniz gibi, az miktarda haşlayıp buzluğa da atabilirsiniz.

Koyu Yapraklı sebzeler

Lahana, ıspanak, pazı gibi koyu yeşil yapraklı kış sebzeleri içerisindeki lutein adı verilen antioksidanla cildin güzelleşmesini sağlarken kolajen üretimini de destekleyerek elastikiyet kazanmasını ve genç kalmasını da sağlar.

Kırmızı Meyveler

Yaz aylarının vazgeçilmezi olan çilek, yaban mersini, böğürtlen, ahududu gibi meyveler hem antioksidan özellikleriyle cildi ve teni güzelleştiriyor hem de Alzheimer, kanser, kalp hastalıkları gibi hastalık risklerini de azaltıyor.
Kırmızı meyveleri şeker ilaveli gıdalar yerine, doğal haliyle meyve olarak tüketmeniz öneriliyor. Bununla birlikte kırmızı meyvelerden peeling yapabilir ölü derileri arındırmak için de kullanabilirsiniz.

Bitter çikolata

Çikolatanın en faydalı hali olan bitter çikolata kısıtlı tüketilmesi halinde birçok yönden faydalı bir besin. Kalp dostu, felç düşmanı olan bitter çikolata bir tatlı olmasına rağmen insülin direnci üzerinde de olumlu etkilere sahip. Elbette yazımızın konusu olan cilt için de oldukça faydalı. Bitter çikolata, hem antioksidan özelliğiyle hem de güneş ışınlarının olumsuz etkilerine karşı gösterdiği direnç sebebiyle cilt için tüketebileceğiniz bir besin.

Kereviz

Kış aylarında öğünlere mutlaka girmesi gereken gıdalardan biri kereviz. Bağışıklık sistemini güçlendirir, kan basıncını düşürür, üst solunum ve idrar yollarındaki iltihapları söker, kanserle mücadele eder ve cildi güzelleştirir. Kereviz bilinen en büyük antioksidan kaynaklarından biridir. Kan damarlarını ve cilt yüzeyini, içerisindeki antioksidan sayesinde, oksidatif (oksitlenme) etkilerinden koruyarak genç ve sağlıklı bir görüntüye kavuşmasını sağlar.

Tasarlab