Diyet Yapmadan Kilo Vermenin 8 Püf Noktası

Kilo kaybı genellikle bir savaştaymış gibi hissetmenize neden olabilir. Belirli bir beslenme stratejisi, kişinin hızla kilo vermesine yardımcı olabilirken, başka biri aynı şey uygulandığında çok az başarı elde edilebilir. Bununla birlikte, diyet yapmadan kilo vermenize yardımcı olacak birkaç yol vardır.

1. Düzenli uyku

Kilo kaybına yardımcı olan en basit yollardan biri düzenli uykudur. Uyku, vücudun hem zihinsel hem de fiziksel sağlığı için en doğal yoldur ve yeterli uyku olmadan vücudunuz ve zihniniz verimli şekilde performans gösteremez. Uyku eksikliği, grelin üretimini uyarır, iştahı arttırır ve tok hissettiren leptin seviyelerini düşürür. Uyku ayrıca stres seviyenizi de etkiler ve aşırı stres altındaysa vücudunuz iştah uyarıcı olan kortizol seviyelerini arttırır.

2. Şekersiz beslenme

Şeker tüketiminden tamamen vazgeçemiyorsanız, en azından yavaş yavaş azaltmaya çalışın. Şeker sadece boş kalori alımına neden olmaz, aynı zamanda en son araştırmalara göre metabolizmayı da yavaşlatır. Diğer yandan hızla kilo almanıza yardım eder. Bu nedenle şekeri olabildiğince az tüketmeye çalışın.

3. Bol su tüketimi

Kulağa çok basit geliyor, değil mi? Ancak bu, kilo kaybına giden ilk adımdır. Su sizi metabolizmayı artırır, sizi uzun süre doymuş hissettirir, toksinleri temizler ve ödem oluşmasını engeller. Bu nedenle günde en az 2 litre su içilmesi önemlidir.

4. Çay ve kahve yerine yeşil çay tercihi

Yeşil çayın metabolizma hızlandırıcı özelliği kolaylıkla kilo vermenize yardımcı olur. Özellikle şekerli çay ve kahve tüketiminin aksine limon ya da balla tatlandırılmış yeşil çay tüketmek sağlığınız için çok daha iyidir. Diğer yandan yeşil çayın günde en fazla bir fincan içilmesi önerilir. Sürekli ve fazla yeşil çay içmek tansiyon değerlerinizde sorun yaşamanıza neden olabilir.

5. Yavaş yemek yemek

Yemeklerde ne kadar yediğinize odaklanmak yerine, onları ne kadar hızlı yediğinize konsantre olmaya çalışın. Doymuş hissetmeye başlamak genellikle en az 20 dakika sürer, bu nedenle yemek yeme hızınızı azaltmak, kısa süre sonra doymuş hissetmenize neden olur. Yemekleri iyice çiğnemek, aynı zamanda mideye girmeden önce daha fazla yiyeceği parçalayarak sindirim sisteminize yardımcı olur.

6. Sebze ağırlıklı beslenmek

Sebzeler düşük kalorili ve lif bakımından zengin gıdalardır. Bu da onları mükemmel bir seçenek olarak öne çıkarır. Ayrıca vücudunuzun en iyi şekilde işlev görmesine ve iltihapla savaşmasına yardımcı olmak için antioksidanlar, vitaminler ve minerallerle doludur. Diyet yapmadan kilo vermek için beslenme düzeninizde bolca sebze olduğundan emin olun.

7. Gece atıştırma alışkanlığını kesmek

Vücudunuzun yatmadan önce enerjisinin eksik olmadığından emin olmanız önemli olmakla birlikte, uyurken kalori yakmaya devam ettiğiniz için, yatmadan önce kalori açısından zengin yiyecekler tüketmek, kullanılmayan kaloriler daha sonra yağ olarak depolandığından kilo kaybını durdurabilir.

8. Küçük porsiyonlar tercih edin

Daha büyük porsiyonlar insanları daha fazla yemek yemeye teşvik eder. Bu nedenle tabağınızı çok daha küçük porsiyonlarla doldurmanız önemlidir. Diğer yandan daha küçük tabaklar kullanmak da bu noktada size yardımcı olabilir.

Tasarlab