Evde Spor İçin Az Yer Kaplayan Spor Malzemeleri

Teknoloji sayesinde evde egzersiz yapmak artık çok kolay. Spor danışmanlarının çeşitli uygulamalar üzerinden yayınladığı videolarla ya da egzersiz programlarıyla evinizde spor yapabilir aletli ya da aletsiz birçok seçeneği değerlendirebilirsiniz. Egzersizlerinizi evinizde yapmaktan keyif alıyor ya da koşullarınız gereği evinizden çıkmakta zorlanıyorsanız siz de egzersiz uygulamalarından ve videolarından faydalanarak spor rutininizi oluşturabilirsiniz.
Evde yapacağınız egzersizlerde, spor malzemelerinden destek almak istiyor fakat fazla yer tutmasını istemiyorsanız aşağıdaki önerilere göz atabilirsiniz:

Pilates Bandı

Pilates bantları; kol, bacak, göğüs, omuz, sırt egzersizlerinde oldukça etkilidir. Çalışılan bölgenin güçlenmesini, sıkılaşmasını ve dirayet kazanmasını sağlar. Üstelik pilates egzersizleri dışındaki diğer egzersizlerde de kullanılmaya uygundur.
Birbirinden farklı dirençlere sahip pilates bantları alabilir, ayrı ayrı ya da birlikte kullanabilirsiniz. Hafif, orta, zor olarak üç farklı direnç tipi bulunan bantların her birinden edinmenizi ve gerekiyorsa sık kullandığınız seviyeden birden fazla almanızı öneririz.
3 adet pilates bandı, katlı halde duran bir tişört kadar dahi yer kaplamamaktadır.

Dumbell

Birbirinden farklı dumbell çeşitleri olsa da ev için uygun boyutları da bulunmaktadır. Yaklaşık 15 cm boyutunda olan dumbell çeşitlerinden size uygun ağırlığı seçmeniz gerekir. Egzersiz seviyenizi ve sakatlanma riskinizi göz önünde bulundurarak seçim yapmanızı; mümkünse uzmanlara danışarak tedarik etmenizi tavsiye ederiz.
Kol, bacak, karın, göğüs egzersizlerinde dambıllardan faydalanabilirsiniz.

Kettlebell

Kettlebell de tıpkı dambıl gibi bir ağırlık malzemesidir. Fakat tutuş şekli gereği farklı egzersiz hareketlerinde kullanılır. Karın, kol, bacak, kalça gibi benzer bölgelerde kullanılıyor olsa bile duruş ve hareketler farklıdır.
Kettlebell aletleri bir voleybol topunun yarısı kadar yer kaplamaktadır.

Medicine Ball

Kondisyon geliştirme ve dinamik egzersizler için kullanabileceğiniz medicine ball aleti birbirinden farklı boyut ve ağırlıklara sahiptir. Bölgesel çalışmalarınızda pozisyonunuzu dengelemek ve sabit tutmak için de kullanabileceğiniz bu topları birçok yerden tedarik edebilirsiniz. Medicine ball toplarının hacimleri genel olarak bir ve iki voleybol topu arasında değişiklik göstermektedir.
Medicine ball aletini tüm bölgeler için kullanabilirsiniz.

Atalama İpi

En etkili kardiyo egzersizi nedir diye soracak olursanız alacağınız cevapların biri mutlaka ip atlamak olacaktır. Yağ yakımında fazlasıyla etkili olan ip atlama egzersizleri, bacakların ve kolların sıkılaşmasında da bir o kadar etkilidir. Evinizde müsait bir alan bulunuyorsa ya da bahçeli bir evde oturuyorsanız bölgesel egzersizlerin öncesinde ip atlamak kardiyo aşamasını tamamlamanızı sağlayacaktır.
Günde 30-50 dakika arası ip atlayarak bedeninizin daha sıkı bir forma kavuşmasını ve yağ yakmasını sağlayabilirsiniz.

Stepper

Hem kardiyo egzersizleriniz hem kalça ve bacak egzersizleriniz için stepper aletini kullanabilirsiniz. Mekanik bir yapıya sahip olan bu aletlerde alt bacak, üst bacak, kalça ve üst arka bacak kaslarınızı eş zamanlı olarak çalıştırmanız mümkün.

Tasarlab