Evde Spor Rutini Oluşturmanın 7 Yolu

Evde egzersiz yapmak formda kalmak için harika bir yoldur. Diğer yandan tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek tek bir egzersiz türü yoktur. Bu nedenle evde spor yaparken doğru rutin oluşturmak için öncelikle hedeflerinizi belirlemeniz önemlidir. Sonrasında hangi egzersizleri yapacağınızı bildiğiniz için başarılı bir rutin oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki ipuçlarını izleyerek evinizi hedeflerinize ulaşmak için başarılı bir spor alanına dönüştürebilirsiniz.

Spor İçin Gerekli Ekipmanlara Yatırım Yapın

Fit kalmak ya da kilo vermek için spor yapıyor olsanız da ev ortamında hedefinizi gerçekleştirmek için çeşitli ekipmanlara ihtiyacınız vardır. Farklı ağırlıktaki dambıllar, yoga matı, koşu bandı, atlama ipi, el yayı, pilates topu, şınav bar seti, step tahtası ve ara verdiğinizde kullanmak için su matarası satın alabilirsiniz. Tercih edeceğiniz spor aletlerini yapacağınız egzersiz türlerine göre seçerek gereksiz harcama yapmaktan kaçınmanız önemlidir.

Sahip Olduğunuz Alana Göre Tercih Yapın

Eğer evinizde spor rutini oluşturmak istiyorsanız, ancak çalışmak için yeterli alanınız yoksa bu alana uygun egzersiz türlerini tercih etmek önemlidir. Böylelikle spora başladıktan sonra bunu düzenli olarak yapmaya devam edebilirsiniz. Push up ve squat gibi klasik egzersizler geniş bir alan gerektirmese de düzenli uygulama ile istediğiniz sonuca ulaşmanızı sağlayabilir. Evde kardiyo çalışmak için ip atlamayı da deneyebilirsiniz.

Zaman Ayarlamasını İyi Yapın

Spor yapmaya yeni başlıyorsanız ve bunu evinizde yapacaksanız yanınızda sizi yönlendirecek uzman biri olmayacağı ortadadır. Bu nedenle egzersiz sırasında yaralanma riskini azaltmak ve uzun zamandır ham olan vücudunuzun spora alışmasını sağlamak için önce kısa sürelerle rutininizi başlatın. İlk gün için yarım saat çok zor olmayan egzersiz hareketlerini denemek idealdir. Sonrasında egzersiz süresini yavaş yavaş arttırarak vücudunuzun sürece alışmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle ilk günden aşırı yorulup sporu bırakmayı düşünmezsiniz ve rutininizi başarılı bir şekilde sürdürebilirsiniz.

Ücretsiz Spor Uygulamalarını Kullanın

Evde egzersiz yapmaya yeni başlıyorsanız, bunu bir rutine dönüştürmek için mobil uygulamalardan yararlanabilirsiniz. Ücretsiz egzersiz uygulamaları hem spor yapmayı daha zevkli bir hale getirir hem de bazı hatırlatma bildirimleriyle spor yapmanız gerektiğini unutmamanızı sağlar. Tercih ettiğiniz egzersiz tipine uygun olan ücretsiz bir uygulama bulduktan sonra belirlediğiniz zaman aralıklarında spor yapabilir ve gelişmeleri uygulamaya kaydedebilirsiniz. Böylelikle ne kadar ilerlediğinizi görmek de çok daha kolay olur.

Sporu Daha Zevkli Hale Getirin

Spor yapmanın bir alışkanlık haline gelmesini istiyorsanız ve hemen sıkılan bir yapınız varsa bunu daha zevkli hale getirerek hedefinize ulaşabilirsiniz. Spor yaparken hareketli parçalarla çalışmak sizi motive edeceğinden taşınabilir bluetooth hoparlör kullanabilirsiniz. Egzersiz yaparken size enerji verecek şarkılardan bir çalma listesi hazırlamak ve spor sırasında bu şarkıları dinlemek istediğiniz rutini oluşturmanıza yardımcı olur. Okuma fırsatı bulamadığınız kitapları sesli kitap uygulaması indirerek spor yaparken dinlemek de kaliteli zaman geçirmenizi sağlayacaktır. Aynı zamanda Netflix’ten en sevdiğiniz programı açıp bir yandan sevdiğiniz dizi ya da belgeseli dinlerken spor yapmak da sizi rahat hissettirecektir.

Ayna Kullanın

Spor salonlarının her yerde ayna olmasının bir nedeni vardır. Yaptığınız sporu izlemek formunuzu düzeltmenize ve yaralanmaları en aza indirmenize yardımcı olur. Bu, kendi başınıza çalıştığınız durumlarda özellikle önemlidir. Eğer evinizde spor alanı olarak kullanacağınız geniş bir oda varsa duvarları aynalarla kaplamayı deneyebilirsiniz. Eğer bunun bütçeniz için fazla olacağını düşünüyorsanız duvara yapıştırılabilir ayna stickerlardan yararlanabilirsiniz. Böylelikle sadece spor yapmak için özel bir alanınız olduğundan çok daha şevkle çalışırsınız.

Her Spordan Önce Isının

Evinizde başarılı bir spor rutini oluşturmanın en önemli noktalarından biri de her egzersiz öncesi vücudu ısıtmak ve hazırlamaktır. Yaralanmamak ve yapacağınız egzersizlerde zorlanmamak için esneme-germe hareketleriyle vücudunuzu hazırlayabilirsiniz. Vücudunuz ısındığında spora hazır olacağından zamanınızı daha keyifli geçirmeniz kolay olacaktır.

Tasarlab