Güne Enerjik Başlamanızı Sağlayacak 5 Sabah Rutini

Sabah saatleri, iyi bir gün geçirmek için en önemli zaman dilimidir. Güne olumlu hislerle, enerjik bir bedenle ve açık zihinle başlamak iyi bir gün geçirmenize büyük oranda yardımcı olacaktır. Gün içinde neler yaşayacağınızın belirleyicisi sabah rutinleriniz olmasa da başınıza gelenleri nasıl karşılayacağınızı belirleyebilir.

Erken Uyanmak

Erken uyanmak her ne kadar dışarıdan zor görünse de kısa süre halinde alışkanlık haline getirilebilir ve iyi bir gün geçirmenize katkı sağlar. Çoğumuz kendimize ayıracağımız vaktin iş sonrası ya da okul sonrası olan akşam saatleri olduğunu düşünsek de günün en verimli saati olan sabah saatlerini kendimize ayırmamız çok daha zinde hissetmemizi sağlar. Üstelik sağlıklı bir yaşam sürmemize de yardımcı olur.

Güne erken başlamak; acelesiz, telaşsız bir şekilde hazırlanmak, zihnin ve bedenin açılması için vakit sağlamak enerjinizin artmasını ve günün kalanını iyi geçirmenizi sağlar.

Bol Su İçmek  

Sabah saatleri bir önceki günün toksinlerini attığımız saatlerdir. Uyandıktan sonraki ilk saatlerde bol su içmek daha çok toksin atmamıza, sistemimizin hareket geçmesine yardımcı olur. Böylelikle yorgunluk hissiniz ve dünden kalan mahmurluğunuz azalır, daha enerjik hissedersiniz.

Bunun yanı sıra bol su içmek sabah saatlerindeki açlık hissimizi dizginler ve yağ yakımına da yardımcı olur.  Kalp sağlığı, akciğer sağlığı, böbrek ve karaciğer sağlığı için sabah saatlerinde bol su içmek faydalıdır.

Egzersiz Yapmak

Egzersiz yapmak, güne enerjik başlamanız için yapabileceğiniz en doğru aktivitedir. Günün ilk saatlerinde yaptığınız koşu, yürüyüş, pilates, dans, yoga, yüzme gibi egzersizler erkenden bedeninizin ve zihninizin açılmasını sağlar. Metabolizmanız hızlanır, akciğer kapasiteniz genişler ve gün boyu daha çok oksijen alırsınız, dolaşım, boşaltım sisteminiz hareketlenirken sinir sisteminiz iyileşme davranışı gösterir.

Uzun vadede ise kalp kasınız güçlenir, akciğeriniz temizlenir, yağlanma oranınız düştüğü için birçok iç organ hastalığından uzaklaşırsınız.

Müzik Dinlemek

Sabah rutinlerinizden birine müziği eklemek ruh sağlığınız için yapabileceğiniz en güzel şeylerden biridir. Neşeli, pozitif müziklerle güne başladığınızda hem daha olumlu hislerle hem de yüksek enerjiyle güne devam etmeniz mümkün olacaktır.

Ayrıca bahsetmek gerekir ki müzik, ruh sağlığında ve nörolojik iyileşmede de bir o kadar etkilidir. Doğru ses seviyesinde, doğru ritim ve frekansları dinlediğinizde beyin kimyanızda da iyileşmeler görülür.

Bakım Yapmak

Sabah saatlerinde yapacağınız cilt bakımı, yüz yogası gibi aktiviteler temizlenmiş, rahatlamış ve enerjik hissetmenizi sağlar. Baş ağrısı riskini azaltır. Bu saatlerde kendinizi bakımlarla şımartabilir, bir yandan bedeninizi harekete geçirebilirsiniz. Kuru fırçalama, masaj, duş gibi rutinler de bedeninizi daha iyi hissetmenizi sağlar.   

Tasarlab