Hamak (Antigravity – Aerial) Yogası Nedir? Nasıl Yapılır?

Sağlıklı bir yaşam için iyi beslenmek, bol su tüketmek ve egzersiz yapmak şart. Son yıllarda artan bu farkındalık birçok kişiyi spor yapmaya teşvik ediyor ve kişilerin daha çok verim alabileceği egzersiz çeşitleri de gelişiyor. Temel amaç sağlıklı yaşam olsa da kişiler farklı bir sebeple de egzersize başlayabiliyor. Kimi kişiler zayıflamak, vücut geliştirmek, fit olmak için spor yaparken kimi kişiler de daha keyifli vakit geçirmek, kalp ve akciğer sağlığını korumak ya da bedene esneklik kazandırmak için egzersiz yapabiliyor. Kısaca spora başlamak için birbirinden farklı onlarca motivasyon bulunabiliyor. Bedenine esneklik kazandırmak, bedensel farkındalığını artırmak isteyenler için de hamak yoga harika bir egzersiz türü olarak karşımıza çıkıyor.

Hamak (Antigravity – Aerial) Yogası Nedir?

Hamak yogası çeşitli akrobasi kumaşlarıyla yapılan bir yoga türü. Bu egzersizde akrobasi kumaşları tavana bağlanarak hamak şekli oluşturuyor. Bu sayede kişiler akrobasi, pilates ve meditasyon içerikli bir yoga egzersizi deneyimliyor. Christopher Harrison tarafından geliştirilen hamak yogası, havada asılı kalarak yapılan bir egzersiz ve bu yönüyle havada yoga yapma imkânı tanıyor. Ayrıca şekli itibariyle yetişkin bir bedene çocuklukta duyduğu cesareti geri kazandırdığı da söylenebilir. Hamak yogasının bir diğer avantajı ise evde kolayca yapılabiliyor olması. Eğer doğru kumaşı alır ve evinizin tavanına sağlam bir askı asarsanız siz de kolaylıkla hamak yogası yapabilirsiniz. Klasik yogadan farklı olduğu yönleri sıralayacak olursak:

  • Klasik yogadan daha kolay gerçekleştirilebilir. Kişi egzersiz boyunca hamaktan destek alır ve daha kolay denge sağlar.
  • Sakatlanma riski daha azdır.
  • Klasik yoga daha zorlayıcı olduğundan kas gelişimini daha hızlı sağlar fakat hamak yogası klasik yogadaki zorlayıcı hareketleri daha kolay yapabilmenizi sağlar.

Hamak (Antigravity – Aerial) Yogası Nasıl Yapılır?

Tüm egzersiz türlerinde olduğu gibi hamak yogasında da öncelikle başlangıç seviyesi için pratik çalışmalar yapılır. Kolay birkaç hareketle hamak yogasına başlanır ve kişi geliştikçe daha zorlu hareketlere geçiş yapılır. Egzersiz rutini şu şekildedir: Öncelikle ısınmak için pratik yapılır ve beden bu esnada hamak yogası yapabilecek kadar ısıtılıp esnetilir. Sonraki aşamada eğitmenin seviyenize göre seçtiği esas hareketler yapılmaya başlanır. Eğer eğitmenle çalışmıyorsanız hareketleri kendiniz belirleyebilirsiniz. Yapılan esas hareketlerle (asana) birlikte vücut esner ve kişi bir yandan havada asılı kalmanın keyfini sürerken bir yandan da kaslarını güçlendirir. Doğru sıralamayla yapılan asanalar kas gelişiminin daha hızlı olmasını sağlar.

Hamak (Antigravity – Aerial) Yogası Faydaları Nelerdir?

Hamak yogası, her şeyden önce kişiye özgüven kazandırır ve ona kendiyle iyi vakit geçirme imkânı tanır. Bunun yanı sıra kişinin bir yandan nefes egzersizi yapmasını sağlar ve akciğerlerini, kalp ve beyin sağlığını güçlendirir. Bedene sağlam bir esneklik kazandırır ve kasların daha güçlü hale gelmesini sağlar. Fizyoterapik etkiye de sahip olan hamak yogası omurga sağlığını korur ve güçlendirir. Yogaya başlamak isteyen kişiler için doğru bir tercihtir ve ileride zorlu yoga hareketlerini yapmak isteyen kişilerin daha kolay denge bulmasını sağlar.

Tasarlab