Hızlıca Forma Girmek İçin: Tabata Antrenmanı

Tabata antrenmanı, aerobik (kardiyovasküler) ve anaerobik (kas) sistemleriniz için dayanıklılığı ve performansı arttırmaya yardımcı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış bir Yüksek Yoğunluklu Aralıklı Eğitim programıdır. Tabata, yağ yakmanıza ve kas yapmanıza yardımcı olarak maksimum sonuçlar elde etmek için oldukça verimli bir yöntemdir.

Tabata Antrenmanı Nedir?

Tabata yöntemi ağırlıklı olarak bilime dayanmaktadır. 1996 yılında, Japon doktor Dr. Izumi Tabata, aralıklı antrenmanın sporcular üzerindeki faydalarını test etmek için bir çalışma yaptı. Tabata antrenmanı ile altı hafta boyunca iki grup çalıştı, bunlardan biri standart bir “kontrol” yöntemi kullanarak, diğeri yeni geliştirilen aralık temelli antrenmanını kullanarak. Kontrol grubu haftada beş kez bir saat, orta yoğunlukta egzersiz yaptı. Test grubu ise Tabata antrenmanı kullanıldı. Altı haftanın sonunda aerobik ve anaerobik kondisyon düzeylerini büyük ölçüde iyileştiren Tabata grubuydu.
Tabata antrenmanı, 20 saniyelik yüksek yoğunluklu egzersiz aralıklarında çalışır, ardından 10 saniye dinlenir ve toplam dört dakika boyunca sekiz kez tekrarlanır. Antrenman kısa olsa da, 20 saniyelik egzersiz patlamaları o kadar yoğundur ki, çoğu kişi Tabata’yı şimdiye kadar denedikleri en zorlu, ancak ödüllendirici egzersizlerden biri olarak görmektedir. Egzersiz rutininizi değiştirmenin yeni ve etkili yollarını mı arıyorsunuz? Tabata antrenmanı tam olarak ihtiyacınız olan şey olabilir.

Nasıl Yapılır?

20 saniye çok yüksek yoğunluklu bir egzersiz: squat, bench press vs.
10 saniye dinlenme
Toplam 4 dakika boyunca 8 kez aynı egzersizleri tekrarlama
Bu tür bir antrenmanı denemeden önce iyice ısındığınızdan (en az 10 dakika) emin olun. Birden fazla Tabata antrenmanı yaparsanız Tabata setleri arasında yaklaşık 60 veya daha fazla saniye dinlenin.

4 Dakikada Yağ Yakın!

Tabata antrenmanının en iyi yanı, kendiniz için en iyi olan egzersizi kullanabilmenizdir. Egzersiz ve dinlenme arasındaki hızlı dönüşüm, kalp atış hızınızı ve metabolizmanızı hemen artıracak ve kısa sürede yağ yakmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda kişisel antrenmanınıza uygun olan ekipmanı dahil edebilirsiniz. Tabata, kısa sürede yapılması nedeniyle belirli kas gruplarını hedeflemenize yardımcı olur. Antrenman süresi boyunca bir kas grubunu çalıştırabilir, dinlenebilir ve tamamen farklı bir grupta dört dakikalık bir egzersize başlayabilirsiniz.

Tasarlab