Karantina Sürecini Kilo Almadan Atlatmanın Püf Noktaları

Tüm dünya evlerimize ve korunaklı alanlarımıza sığınmış normal hayata dönmeyi beklerken bir başka derdimiz de kilolarımız. Rutin hareketlerimizden uzak kaldık ve öğün dengelerimiz de biraz şaşmış durumda.

“Yazın fit görünecek miyim? ““Ya kıyafetlerim dar gelmeye başlarsa..” diye kaygılanmayı bırakıp kendimize günlük uğraşlar ve aktiviteler oluşturmamız gerekiyor. Hem günümüzü ve alanımızı daha verimli kullanabilmek hem de fiziksel sağlığımızı kontrolde tutmak için yapmamız gerekenler aslında çok zor değil.

Gününüzü planlayın

Bizleri sürekli buzdolabına götüren en büyük sebep ne yapacağımızı bilmemek oluyor. Geçirdiğimiz anlık boşluk ve sıkkınlık hissiyle, zamanı doldurabilmek adına, yiyeceklere sarılabiliyoruz. Bu yeme döngüsünü kırabilmek için en büyük ihtiyacımız boş zamanlarımızı doldurmak olabilir
Günlük planlar yapmak ve küçük hedefler koymak bu süreçte bize yardımcı olacaktır. Gün içerisinde bir kitabı okumak, bir kursa katılmak, film izlemek, spor yapmak ve çeşitli uğraşlar edinmek hem odağınızı toplayarak sizi yemek krizlerinden sakınacak hem de gününüzü daha verimli geçirmenize sebep olacaktır.

Spor saatinizi belirleyin

Ev içerisinde spor yapmak hepimizin aklından geçiyor. Ücretli ya da ücretsiz gym, pilates ve yoga uygulamaları, kendi kanallarından yayın yapan spor eğitmenleri ve televizyon programları da bu konuda bizi destekliyor. Doğadan, yürüyüş parkurlarından ve spor salonlarından mahrum kalmış olsak da ev içinde spor yapabiliriz. Fakat zaman kısıtımızın ve başka planlarımızın olmaması harekete geçmemizi sürekli erteliyor. “Daha sonra yaparım” alışkanlığımızın önüne geçebilmek için kendimize spor saati belirlemek daha verimli olacaktır. Hareket saatlerimizi planlayıp kendimize ödev vererek, erteleme davranışımızın da hareketsizliğin de önüne geçebiliriz.
Uyanır uyanmaz esneme ve kardiyo hareketleriyle metabolizmanızı aktif hale getirebilir, gün içerisinde kısa hareketlenmelerle bedeninizi hareketli tutabilirsiniz.

Bunlara ek olarak telefon alarmıyla belirlediğiniz bir zaman diliminde minimum 30 dakikalık bir spor aktivitesi planlamanız ve rutin haline getirmeniz beden sağlığınızı ve formunuzu muhafaza edecektir.

Canlı yayın uygulamaları faydalı olabilir

Karantina günlerinde eğitmenler de dijital kanallara yoğunlaşmaya ve kendi organizasyonlarını gerçekleştirmeye başladı. Telefonlarımıza yükleyebileceğimiz standart uygulamalara farklı bir alternatif sunan eğitmenler kendi kanallarında günün belli saatlerinde canlı yayınlarla diğer kullanıcılarla bir araya geliyor. Hem sosyalleşme arzumuzu kısmen tatmin eden hem de planlanmış zaman dilimleriyle spor yapmamızı sağlayan bu formül izolasyon sürecimizi daha zevkli hale getirebilir.

Bir başka alternatif ise sevdiğiniz ve iyi hissettiğiniz müziklerle dans etmek olacaktır. Hem fiziki hem de mental olarak durgunlaştığımız ve karamsarlaştığımız bu günlerde biraz eğlenmek hepimizin ihtiyacı.

Evinizdeki nesneler ve mobilyalar spor malzemesine dönüşebilir

Bölgesel kas gelişimini destekleyen hareketleri yapmak için spor salonlarına koşsak da evimizdeki mobilya ve nesneleri de aynı amaçla kullanabiliriz.

Bacak ve karın çalışırken koltuk ve sandalyelerden faydalanabilir, kapı ve ağır mobilyaları pilates bandımızı sabitlemek için kullanabilir, kol kaslarımız için nispeten ağır cisimleri kullanabiliriz.

Madem yiyoruz o halde sağlıklı yiyelim

Zayıflama ve formda kalma süreçlerinde hepimizin kendince edindiği yöntemler ve detoks programları oluyor. Kimimiz öğün sayısını çoğaltıp porsiyonları küçültürken kimimiz de tam tersini uyguluyor.

Evde geçirdiğimiz bu dönemde diyet planlarımıza sadık kalmamız pek mümkün olmayabilir. İrademizi kaybetmemiz de, alışmadığımız bir yaşam biçiminde dengemizi kaybetmemiz de oldukça normal.

Fakat çok daha öncesinden alacağımız bir önlemle daha sağlıklı bir beslenme döngüsü yaratabiliriz.
Market alışverişimizde zararlı seçeneklerden kaçınmak, mutfakta şekerli ve unlu gıdalar yerine sebze ve protein değeri yüksek gıdalar pişirmek, atıştırmalıklarda en masum olanı seçmek yeme alışkanlığımızı daha zararsız hale getirebilir.

İçecek seçimlerine dikkat

Bol kahve yerine bol bitki çayı; şekerli, asitli, aromalı hazır içecekler yerine bol detoks suyu ve ayran. Sağlıklı ve zinde yaşama ilk adımı tüketeceklerimizi seçerek başlarız. Anlık seçimlerimizi yöneterek alışkanlarımızı değiştirmemiz de formda bir beden de temiz bir cilt de sağlıklı bir hayat da mümkün. Yeter ki doğru seçimi yapın…

Sınırlı bir şekersiz kahve tüketimi zararlı olmasa da gün içerisinde sıkça kahve içmek kalp ve damar sağlığımız için de selülitler için de pek önerilmiyor.

Ödem attıran maydanoz suyunu sabah içeceğiniz haline getirmek; kahvenin yerine günde bir bardak yeşil çayı, ıhlamuru ve kiraz çayınızı demlemek; aromalı asidik içeceklerin yerine limonlu ve naneli suyunuzu hazır tutmak hem toksinleri daha rahat atmanıza hem de formda kalmanıza yardımcı olacaktır.

Tasarlab