Ketojenik Beslenmeye Uygun Yiyecekler

Ketojenik diyet ya da ketojenik beslenme, yağları daha etkili bir şekilde yakmanıza yardımcı olabilecek düşük karbonhidratlı, yüksek yağlı bir beslenme çeşididir. Yapılan çalışmalarda kilo kaybı, sağlık ve performans gibi birçok faydası olduğu görülmüştür.
Sadece zayıflamak için değil, sağlıklı bir yaşam sürmek için de sıkça tercih edilen bu beslenme biçiminin inceliklerini ve ketojenik beslenmeye başladığınızda neler yiyebileceğinizi sizler için derledik.

Ketojenik beslenmek isteyenler nasıl beslenir?

Ketojenik beslenme genel anlamda yararlı yağların ve proteinin ağırlıklı tüketildiği bir beslenme biçimidir. Bu beslenme biçimden en önemli olan şey karbonhidrat tüketiminin minimumda olmasıdır. İnsanların vücutların besin yoluyla aldıkları türler yararlıdan zararlıya doğru sıralandığında;

  • Proteinler
  • Yağlar
  • Karbonhidrat

şeklinde bir tablo ile karşılaşırız. Ketojenik beslenmenin mantığında da bu hiyerarşi vardır.

Bu besinler her yerde bulunur mu?

Beslenmemizin temelini oluşturan bütün besinler büyük oranda yağ karbonhidrat ve proteinlerden oluşur. Bundan kaynaklı olarak da bu besinlere erişim oldukça kolaydır. Ketojenik beslenmede dikkat edilmesi gereken en önemli nokta bu besinlerden hangi miktarda ve hangi sıklıkta aldığımızla alakalıdır. protein ve doğal yağlar bakımından zengin çoğu besin ketojenik beslenmenin temelini oluşturur. Bu yiyecekler hergün evlerimize giren ve her yerden temin edebileceğimiz besinlerdir.

Ketojenik beslenmeye uygun yiyecekler nelerdir?

Ketojenik beslenmenin temelini doğal yağlar ve protein oluşturduğundan, ketojenik beslenmeye uygun yiyecekler de karbonhidrat bakımından zayıf, ancak yağ ve/ veya protein bakımından zengin yiyecekler olmalıdır. Bu yiyecekleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Beyaz ve kırmızı etler: Özellikle işlenmemiş etler düşük karbonhidrat barındırdığından bu beslenme biçimi için çok uygundur. Ama özellikle organik ve otlarla beslenen et daha sağlıklı olacaktır.

Balık ve deniz ürünleri: Deniz mahsülleri ve balıklar bu beslenme biçimi için oldukça uygundur. Özellikle somon ve vahşi beslenen balık türleri oldukça faydalı olacaktır.

Yumurta: İster haşlanmış,ister omlet, ister tereyağında pişirilmiş olsun yumurtanın her hali oldukça faydalıdır. Özellikle ketojenik beslenen biri yumurtayı gönül rahatlığıyla tüketebilir.

Doğal yağlar: Ketojenik beslenmede kalorinin çoğu yağlardan alınır. BU yüzden doğal yağ tüketimi oldukça önemlidir. Tereyağı, zeytinyağı ya da hindistan cevizi yağı gibi yağları yemek yaparken ya da salatalarda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Kökleri yenmeyen sebzeler: Özellikle toprağın üzerinde yetişen ve yeşil yapraklı sebzelerin tüketiminde hiçbir sakınca olmadığı gibi oldukça da faydalıdır. Sebzeler iyi yağ yemenin lezzetli yollarından bir tanesidir. Havuç, patates gibi kökleri yenilen ve karbonhidrat yönünden zengin olan sebzeler yerine toprağın üstünde yetişen karnabahar, avokado, brokoli ve kabak gibi sebzeleri tercih edebilirsiniz.

Yüksek yağlı süt ve süt ürünleri: Tereyağı tüketmenin yanı sıra yüksek yağlı peynir ve yoğurt gibi süt ürünlerini de çok yüksek miktarda olmayacak şekilde tüketebilirsiniz.

Kuruyemişler: Oldukça yararlı ve lezzetli bir atıştırmalık olmasının yanı sıra kuruyemiş atıştırırken biraz dikkatli davranmak faydalı olacaktır. Çünkü ihtiyacınız olandan fazlasını tüketmek kolay olacaktır. Ayrıca kaju gibi karbonhidrat değeri yüksek çerezler yerine ceviz gibi yağ oranından yüksek çerezler tercih edilmelidir.

Kırmızı meyveler: Meyvelerin çoğu oldukça fazla karbonhidrat içerir. O yüzden tatlıdırlar. Meyveler arasında ketojenik beslenmeye en uygun meyveler kırmızı olanlardır. Çilek, yaban mersini, ahududu ve böğürtlen gibi kırmızı meyveler tatlı ihtiyacınızı doğal yoldan sağlar.

Tasarlab