Kimler Fitness Yapmamalı?

Egzersiz yapmak sağlığınız için çok iyi bir aktivite olsa da her zaman iyi bir fikir değildir. Özellikle sıklıkla tercih edilen fitness hem gevşemek hem de fit kalmak için çok önemlidir. Yine de bazı durumlarda fitness yapmamanız gerekebilir. Bu noktada, vücudunuzu ve size verdiği ipuçlarını dinleyebilmeniz gerekir. Böylelikle fitness için doğru zaman olup olmadığını anlayabilirsiniz. Diğer yandan bazı faktörler söz konusu olduğunda fitness için uygun zaman olmayabilir.

Astım Alevlenmesi

Alevlenme solunum yolu enfeksiyonundan kaynaklanıyorsa, fitness yapmayı birkaç hafta erteleyin ve belirtiler devam ediyorsa mutlaka bir doktora danışın. Bu gibi bir durumda fitness yapmak nefes almanızı engelleyebilir ve yorgun hissetmenizi sağlayabilir. Bu nedenle şiddetli astım alevlenmesi yaşayan kişilerin genel sağlık durumu iyi olmadan fitness yapmaması gerekir.

Yakın Zamanda Kaza

Yakın zamanda kaza yapmış olmak travmatik beyin hasarına neden olabileceğinden fitness yaparken başka bir travmanın meydana gelmesi mümkündür. Bu nedenle tamamen iyileşmeden egzersiz yapmamanız gerekir.

Eski Spor Yaralanmaları

Daha önce spor nedeniyle ciddi bir yaralanma yaşadıysanız fitness yapmamanız gerekebilir. Özellikle yakın zamanda bir yaralanma geçirdiyseniz durumu ciddiye almanız gerekir. Fitness yapmak daha büyük bir hasara yol açabileceğinden mutlaka doktorunuza danışın ve egzersiz yapmaya ne zaman başlayabileceğinizi öğrenin.

Bel veya Boyun Fıtığı<7h2>
Bel veya boyun fıtığı olanların fitness yapmaması gereklidir. Eğilme gibi hareketler her iki bölgeyi de olumsuz etkileyebilir ve ağrı yaşamanıza neden olabilir. Bu da günlük aktivitelerinizi yapmanızı engelleyerek olumsuz bir etki oluşmasına neden olabilir.

Gebelik

Yoga, yüzme, yürüyüş ve diğer düşük etkili egzersizler hamilelik sırasında çok faydalı olsa da fitness olumsuz etkilere neden olabilir. Gebelik sırasında özellikle ilerleyen aylarda hareketleriniz kısıtlanacağından fitness yapmamalısınız. Bunun yerine doktorunuzun önerdiği yürüyüş gibi egzersizleri yaparak aktif kalabilirsiniz. Fitness sırasında olası bir yaralanma ya da denge sağlayamama durumunda olumsuz etkiler ortaya çıkabilir.

Kalp Hastalıkları

Kalp hastalıkları olan kişilerin ya da daha önce kalp krizi geçirmiş olanların fitness gibi yüksek yoğunluklu egzersizleri tercih etmemesi gerekir. Bu tip egzersizler kalbinizi olması gerektiğinden fazla yormanıza neden olarak olumsuz etkiler gelişmesini sağlayabilir. Eğer kalp hastasıysanız hangi egzersiz programlarının size uygun olduğunu öğrenmek için doktorunuza danışabilirsiniz.

Yaş Faktörü

Eğer belirli bir yaşın üstündeyseniz ve belirli sağlık problemleriniz varsa fitness sizin için uygun bir program olmayabilir. Özellikle 50 yaşın üzerindeki yetişkinlerin fitness gibi zorlu egzersiz programlarını tercih etmemeleri gerekir. Bunun yerine yürüyüş yapabilir ya da yüzebilirsiniz. Eğer uzun yıllardır egzersiz yapmıyorsanız ve fitness yapmaya karar verdiyseniz bu konuda doktorunuza danışabilirsiniz.

Beslenme Planı

Belirli bir beslenme planı olan ve buna uymak zorunda olan kişilerin fitness yapmaması önemlidir. Diyabet, kalp rahatsızlıkları ya da diğer sağlık koşulları nedeniyle belli bir beslenme düzeni olan kişiler fitness yaptığında istediği hedefe ulaşmakta sorun yaşayabilir. Düzenli egzersiz söz konusu olduğunda beslenme çok önemli olduğundan beslenme planlarının dışına çıkmaması gerekenler mutlaka doktoruna danışmalıdır.

Fitness yapmak kilo vermek, vücut geliştirmek ya da aktif kalmak için çok iyi bir tercih olsa da her spor türü herkes için uygun değildir. Bu nedenle çeşitli sağlık sorunlarınız varsa fitness yapmaya başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışmanız gereklidir.

Tasarlab