Kırmızı Meyvelerin Lezzetli Gücü

Antioksidan özelliğiyle bilinen kırmızı meyveler yaz aylarının bizlere sunduğu mucizelerden biri. Gençleşmek ve kronik hastalıkların önüne geçmek için uzmanlar tarafından sıklıkla önerilen kırmızı meyveler iyileştirici özelliğini de renginden alıyor. Karoten ailesinden olan likopen pigmentinin kansere, kalp rahatsızlıklarına, Alzheimer’a iyi geldiği de biliniyor.

Her biri antioksidan olan kırmızı meyvelerinin kendine has faydaları da bulunuyor.

Çilek

Çilek gün içerisinde bolca yiyebileceğiniz ender besinlerden biridir. Hali hazırda albenili görüntüsü ve lezzetiyle gözde meyvemiz olan çilek, beslenme uzmanları ve diyetisyenler tarafından, insülin direnci ve kilo kontrolü için sıklıkla öneriliyor. Çileğin içerisinde A, C vitaminlerinin yanı sıra kalsiyum, demir, fosfor, potasyum, selenyum, sodyum, manganez ve magnezyum mineralleri bulunuyor.

Günde bir kase çilek günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılarken güneşin olumsuz etkilerinin, oksidasyonun ve tehlikeli hücrelerin de önüne geçer.
Haftada 3 gün çilek tüketmek ise kalp krizi riskini %32 oranında azaltacaktır.

Karadut

Çocukluğumuzun en zevkli eylemlerinden biri de dut ağaçlarına çıkmaktı. Kimimizin beyazına düşkün olsa da olgun bir karadut tadından yenmez.
Karadutun faydalarına gelecek olursak; saymakla bitmez diyebiliriz.
A, B,C, E ve K vitaminlerine ek olarak sodyum, niasin, tiamin, ve potasyum gibi faydalı mineralleri de barındıran karadut bu besin değerleriyle bedenimizde harika etkiler yaratıyor.
Karadut kolesterol ile birlikte kalp rahatsızlıklarının da önüne geçiyor aynı zamanda düşük karbonhidrat ve hatırı sayılır potasyum değerleriyle diyabete de iyi geliyor.

İçerisindeki C vitamini ile bağışıklık sistemini desteklerken; demir ve kalsiyum mineralleri ile kansızlığın önüne geçen bu meyve ağız ve diş sağlığında da oldukça etkili.

Karadutun bilinen diğer özellikleri ise kansere yol açabilen kötü hücreleri engellemesi, sindirim sistemine dost olması ve gençleştirici etkisiyle ciltteki yaşlılık belirtilerini azaltması.

Yaban mersini

Beslenme düzenimizin depresyon üzerindeki etkisini biliyor muydunuz?
Yaban mersini doğal antidepresan olan besinlerden biridir.
Pastacılık sektörüyle adını herkese duyuran bu meyvenin cazibeli, iştah açıcı görüntüsüyle birlikte onlarca faydası da bulunuyor.

Doyurucu olan besinlerin bir yandan kalorisinin yüksek olduğu bilinse de yaban mersini düşük kalorili bir besindir ve yağ yakımına da yardımcı olur.
Elastikiyet arttırıcı özelliği ile damar sertleşmesinin ve ciltteki yaşlanma belirtilerinin önüne geçen yaban mersinin gözlerimiz için de oldukça faydalı. Aynı zamanda ağız içi yaralar ve kabızlık problemi için de öneriliyor.

Üzüm

Keyfe düşkünlüğün sembollerinden biri olan üzüm meyvesi aynı zamanda bir fitokimyasaldır.
A, B6,C vitaminleri ile birlikte potasyum, kalsiyum, demir, selenyum, magnezyum, fosfor, folat minerallerini içerir. Bedenimizde kalp hastalıkları, kansızlık, kanser gibi hastalıklara önlem alan göz sağlığımız ve Alzheimer riskimiz için de önerilir. Bağışıklık sistemini güçlendiren, strese, yorgunluğa da iyi gelen bu C vitamini deposunu günde 14 adetten fazla yememek gerekiyor.

Ahududu

Pastaların üzerinde albenili bir görüntüyle karşımıza çıksa da tane tane bir ahududu tabağı hepimizi mest eder. A, B1, B6, C ve E vitaminlerinde oldukça zengin olan ahududu folik asit, potasyum, protein, sodyum, demir, magnezyum minerallerini de içeriyor. Çoğu kırmızı meyve gibi bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği bulunan ahududunun bademciklere iyi geldiği, iltihap söktüğü ve ateş düşürücü etkisi olduğu da biliniyor.

Dolaşım, boşaltım ve sindirim sistemimize olan etkileri ile damar, bağırsak ve kalbimize de iyi gelen ahududu serbest radikallerin dolaşımını engelleyerek kansere de önlem alır.

Tok tutucu ve yağ yakıcı özelliğiyle diyetlerde de sıklıkla önerilen ahududu cildimizi de gençleştiriyor.

Böğürtlen

Bir doğa yürüyüşüne çıktıysanız dikenlerin üzerinde beliren boncuk boncuk böğürtlenleri toplayıp yemeden duramazsınız. Ekşi tatlı severlerin damağında kalıcı bir yeri olan böğürtlenin faydaları da saymakla bitmiyor. A ve C vitamini zengini olan böğürtlen potasyum, sodyum, demir, protein, kalsiyum ve karbonhidrat da içerir.

İdrar söktürücü, toksin attırıcı, iltihap giderici özellikleri ile bilinen böğürtlen aynı zamanda solunum yolları için de faydalıdır. Lifli yapısı ve likopen pigmentleriyle kalp, damar, bağırsak ve hücre sağlığımızı da olumlu etkiler. Hafızayı da güçlendiren böğürtlen yaşlılığın getirilerinden biri olan Alzheimer’a da önlem alır.

Yağ yakımını ve toksin atımını sağlar, cildimize parlaklık ve gençlik getirir.

Vişne

Kiraz ailesinde kekremsi tadıyla öne çıkan meyvesi vişne ekşili tat severler için bulunmaz lezzetlerden biridir.

Uykusuzluk, stres, saç dökülmesi gibi günlük hayat problemlerimize birebir olan vişne kızamık, suçiçeği, kabakulak gibi hastalıklara yakalanma ihtimalini azaltıyor.
Vişne göz, kemik, kalp, damar, bağırsak sağlığı için de vazgeçilmez meyvelerden biri.
Her kırmızı meyve gibi, serbest radikal dolaşımı ve tehlikeli hücre oluşumunu engelleyerek, kanser olasılığını düşürüyor. Fakat vişne bilhassa prostat ve kolon kanserine yakalanma riskini azaltıyor.

Kiraz

Bir kase kiraza kim hayır diyebilir ki? Kiraz da diğer kırmızı meyveler gibi oldukça faydalı fakat bu meyvede, çilek gibi, sınırsız tüketim hakkımız yok.

Kiraz içerisinde kalsiyum, potasyum, sodyum, magnezyum, çinko, demir minerallerini ve A, B6, C ve K vitaminlerini bulunduruyor.

Su ve lif oranı yüksek olan kiraz sindirim ve boşaltım sistemimize de iyi gelir ve doğal idrar söktürücülerden biridir. Yatmadan önce yenilen kiraz eksik melatonini tamamlayarak uykuya geçişi kolaylaştırır. Bir yandan nörolojik hastalıkların görülme riskini azaltırken hafızayı da güçlendirir. Kan değerleri, sağlıklı hücre oluşumu, kalp ve damar sağlığı için de oldukça faydalı olan bu cazibeli meyve kolesterole de iyi gelir.

Not: Kimi meyvelere karşı alerjik reaksiyon gösterebiliriz. Kırmızı meyveleri tüketmeden önce de alerji testi yaptırmamız faydalı olacaktır.

Tasarlab