Kış Yorgunluğuna İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte insan vücudunda yorgunluk hissi artar. Kronikleşmeye başlayan bu yorgunluk mevsim boyunca sürebilir. Özellikle sabahları yorgun uyanmak, halsizlik hissi, ruhsal huzursuzluk ve karamsarlık gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Bu belirtileri azaltmak için bazı besinlere ihtiyaç vardır. Yazımızda bu besinlerden bahsedeceğiz.

Kış Yorgunluğu Nedir?

Kış yorgunluğunun kısaca mevsimin getirdiği hava koşullarına bağlı olarak ortaya çıkan bir durum olarak ifade edebiliriz. Kış yorgunluğu havaların soğumasıyla birlikte özellikle herhangi bir hastalığı olan kişilerde çokça hissedilmektedir. Kansızlık, vitamin ya da demir eksikliği olan kişiler kış aylarını bir hayli zor geçirmektedirler. Soğuk havalarda daha fazla üşüdükleri için vücut kasları gerilir ve bu da ağrılara yol açabilmektedir. Ayrıca yaz mevsimine göre kış günlerinde yataktan kalkmak daha zorlaşır. Havanın kapalı ve soğuk olması ruhsal durumu da kötü etkilemektedir. Bu sebeple yataktan çıkmadan tüm günü evde geçirme isteği oluşur. Güneş ışığından mahrum kaldığımız bu süreçte mecburi işlerimiz dışında dışarı çıkmamayı istiyoruz. Böylece yorgunluk kronikleşmeye başlıyor. Ancak bu durumu ortadan kaldırmak yine bizim elimizdedir. Bazı besinler yardımıyla kış yorgunluğunu azaltabilmek mümkündür.

Kış Yorgunluğuna İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Kış aylarında yorgunluğa ve halsizliğe iyi gelecek vitamin ve mineral açısından zengin besinleri tercih etmelisiniz. Bu konuda oldukça güçlü antioksidan değerinde olan mor/siyah havuç kış mevsiminin vazgeçilmezidir. Yüksek miktarda lif, manganez, potasyum, A C ve B grubu vitaminleri içinde bulunduran mor havuç uzmanlar tarafından tüketilmesi gereken besinler arasında yer almaktadır. Kış sezonunun en popüler besinlerinden biri olan bal kabağı da tüketilmek için önerilmektedir. Bağışıklık sistemini güçlendiren besin değeri açısından oldukça zengin olan bal kabağı halsizlik ve yorgunluk hissine birebir yardımcı olur. Enerji depolamanızı sağlar. Yorgunluğun başlıca sebeplerinden biri olan magnezyum eksikliği için badem tüketimi de oldukça önemlidir. Bu besin sayesinde magnezyum, B ve E vitaminlerinin vücuda girişini sağlayabilirsiniz. Günde 5 ya da 6 tane badem uzmanlar tarafından tüketilmesi önerilen miktardır. Mevsim geçişleri sırasında ortaya çıkan kırmızı üzüm de antioksidan açısından oldukça zengin bir meyve çeşididir. Vücudu zararlı maddelerden koruyan kırmızı üzüm çekirdeği ile birlikte tüketildiği takdirde vücuda enerji sağlar, hafızayı güçlendirir. Eğer kış yorgunluğu devamında hafif burun akıntısı veya hapşırık gibi belirtileri takip ediyor ise bağışıklık sistemini güçlendirici besin ve takviye vitaminlerden yararlanmakta fayda var. Kuşburnu, ıhlamur, nane limon gibi özellikle kış mevsiminde bolca tüketilen sıcak içecekler solunum yolunda oluşacak tahribatları önler. Aynı zamanda vücutta meydana gelen kırgınlığı alır. C vitamini açısından zengin bu içecekler soğuk havalarda daha sık karşılaşılabilecek gribal enfeksiyonları önlemekte de oldukça önemli rol oynar. Balık sezonu sonbaharın gelişiyle birlikte açılmaktadır. Haftada 1 ya da 2 kez tüketilmesi gereken bu besin bağışıklık sistemini güçlendirir. Ayrıca bu besinin vücuda kazandırdığı Omega-3 sayesinde kendinizi daha zinde ve sağlıklı hissedersiniz.

Tasarlab