Meditasyon Yapamıyorum Diyenlere 9 Tavsiye

Son yıllarda sıklıkla duyduğumuz meditasyon önerisi çoğu kişinin ilgisini çekiyor. Fakat kimi zaman vakit bulamamak kimi zaman ne yapacağını bilememek sebebiyle bu eylem ertelenebiliyor ya da bir türlü başlanamıyor. Eğer meditasyon yapmak istiyorsanız ve bir türlü başlayamıyorsanız bu önerilerden faydalanabilirsiniz.

Meditasyon nedir?

Meditasyon kişilerin bedenen ve zihnen rahatlamaları ve dingin hissetmeleri için uyguladıkları yöntemlerdir. Meditasyon yapmanın beden ve zihin üzerindeki olumlu etkileri bilimsel olarak da takip edilmektedir. Meditasyon yapan kişilerin odak becerileri, hafızaları, psikolojik iyileşmeleri doğrulanmıştır. Bu iyileşmeler kimilerine göre spiritüel bir bağlantı ile anlamlandırılsa da kimine göre zihni ve bedeni dinlendirmek, boşaltmak ve zinde tutmak her şeyde olduğu gibi olumlu etkilere sebep oluyor.

Meditasyona başlayamama, meditasyon yapamama sebepleri neler olabilir?

Hayatta yapmak istediğimiz birçok eylemi ertelediğimiz, anlık ertelemelerle ve isteksizlikle bir türlü başlayamadığımız gibi meditasyon için de bunu yaşıyor olabiliriz.  Bizler için zor görünüyor olabilir, meditasyon yapmak için ekstrem beceriler gerektiğini düşünüyor olabiliriz. Meditasyon yapmak için özel bir manevi güç ya da bilgelik gerektiğine inanmış olabiliriz. Zor olduğunu, imkansız olduğunu düşünüyor olabilir.

Meditasyon yaparken acele ediyor, çabuk ilerlemek istiyor ve ölçeklerimizin üzerinde davranıyor olabiliriz. Bedenimizin ve zihnimizin sınırlarını, çalışma sistemini değil olmak istediğimiz noktayı referans alıyor olabiliriz.  Danışmamız, eğitmenlerden destek almamız ya da başlangıç için bir toplulukla bir araya gelmemiz gerekiyor olabilir.

Meditasyon aktivitesine başlamak isteyen ve meditasyon becerilerini güçlendirmek isteyen kişiler için tavsiyeler:

  1.  Her  eylemde olduğu gibi meditasyonda da plan yapmak önemlidir. Meditasyona başlamak ve devam etmek için bu eylemi gün içerisindeki bir planınız haline getirin.
  2. Meditasyon da çoğu pratik ve öğretici gibi başlangıç seviyesi ve ileri seviye olarak devam eden bir yolculuktur. Bu sebeple yetersiz olduğunuzu düşünerek korkmayın; başlayabilir, öğrenebilir ve geliştirebilirsiniz.
  3. Meditasyon yapan ve meditasyon deneyimlerini aktaran kişi ve eğitmenleri araştırmak, tavsiyelerini dinlemek; nasıl başladıklarını ve devam ettiklerini öğrenmek güç verebilir.
  4. Meditasyon bir arınma tekniği olduğu gibi aynı zamanda kişinin kendiyle tanışma, kendini anlama yolculuğudur. Bu eylemler fazlasıyla kişisel olsa da yönlendirmelere ihtiyacımız olabilir.
  5. Destek ve dayanışma her zaman motive edicidir. Başlangıçta bir gruba katılmak ya da bir grup kurarak meditasyon yapmak işinizi kolaylaştırabilir.
  6. İstikrarlı olmak, disipline girmekte zorlanıyorsanız bu konuda da destek almaktan kaçınmayın. Kendinizin mentoru olmakta, kendinizi teşvik etmekte zorlanıyor olabilirsiniz. Bu oldukça insanidir. Bir gruba katılmak ve bir eğitmenle birlikte çalışmanın bu noktada da faydasını görebilirsiniz.
  7. Meditasyon zihinsel bir aktivite olsa da yoga gibi egzersizler bedensel destekçileridir. Eğer yoga ile birlikte meditasyon yapmak istiyorsanız bedeni doğru kullanmak adına uzmanlardan destek almanız gerekmektedir. Bunun için online videolar izleyebilir, online programlara katılabilir ya da bir kursa yazılabilirsiniz.
  8. Eğer yalnızca zihinsel meditasyon ve nefes egzersizi yapacaksınız yine uzman tavsiyesine ihtiyacınız olabilir. Meditasyon için doğru pozisyonda durmak, nefes alış veriş dengesini sağlamak önemlidir. Her şeyden evvel bunlar bedensel sağlığınız için önemlidir.
  9. Kendinizi rahatlatmak meditasyonun temel amacı olsa da, öncesinde de faydalı olacaktır. Korkmak, kaygılanmak, ertelemek kendine güvenmemek hayatın her anında size engel olduğu gibi meditasyon yapmanızı da engelliyor olabilir. Bu vesileyle hatırlatmak gerekir ki kendinize güvenmemeniz için hiçbir sebep yok.
Tasarlab