Meditasyonda Doğru Nefes Alma Teknikleri

Doğru nefes almanın hayatınızı doğrudan etkilediğini ve özellikle meditasyonda doğru nefes alma teknikleri uygulanarak hayat kalitenizin büyük oranda arttığını söylesek?
Evet kesinlikle doğru nefes her şey demek. Peki nasıl doğru nefes alırsınız?

Nefes hayattır

Artık nefes almadığımızda hayatta olmadığınız anlamına geliyorsa ‘’nefes hayattır’’ söyleminin hatalı olduğunu söyleyemeyiz. Ancak nefes alıyor olmamız bunu doğru aldığımız anlamına gelmiyor. Doğru nefes almak için bunu öğrenmek şart. Konuşmadığımız, yemek yemediğimiz ya da şarkı söylemediğimiz anlarda burundan alıp verdiğimiz nefes büyük oranda doğru bir nefestir. Ancak bu nefes alıp verme durumunda diyaframın şişmesi de gerekir.

Meditasyonda nefesin önemi

Zihni dinlendirmenin bilimsel bir yolu olan meditasyon, hem bir şifa yöntemi hem de zihni dinlendirmenin en güzel yollarından biridir. Ancak meditasyon yaparken doğru nefes almak, yaptığınız meditasyonun kalitesini doğrudan etkiler. Zihinsel ve fiziksel olarak etkili bir detoks olan nefes egzersizi, meditasyon yaparken oldukça gereklidir. Üstelik doğru nefes almak çok kolaydır.

Meditasyon yaparken hangi nefes tekniklerini uygulayabilirim?

Meditasyon yaparken uygulanabilecek birçok nefes tekniği mevcuttur. Biz sizler için en çok tercih edilen ve uygulaması en kolay olan teknikleri listeledik:
Kaphalabhati tekniği:
Bu nefes tekniği özellikle sanal yolları temizlemek ve göğüsteki tıkanıklıkları gidermek için kullanılır. Hızlı alınıp verilen bir nefestir ve beyin olumlu yönde etkilenir. Beyne kan pompalanmasını sağlayan bu nefes tekniğinde karbondioksitin vücudunuzdan atıldığı ve oksijenin vücuda alındığını anlarsınız.

Karın nefesi:
Burundan aldığınız nefesi karnınıza doldurarak uyguladığınız bu nefes tekniğinde eliniz karnınızın üstündedir. Karnınızın şişerek öne doğru geldiğini görürsünüz. Nefesi verirken de tüm havayı içeri çekerek karnınızdan boşaltırsınız. BU şekilde diyaframınızı kullanırsınız ve nefes alma işlemi ne kadar aktifse, nefes verme işlemi de bir o kadar pasif ilerlemelidir.

Ujjayi nefesi:
Hem rahatlatıcı hem de enerji verici bir nefes tekniği olan ujjayi için daha çok nefes vermeye odaklanmalısınız. Özellikle boğaz bölgesine dikkat isteyen bir nefes tekniği olan ujjayi nefesinde nefes burundan alınıp verilir. Yavaş ve derin nefes alınan bu teknikte boğaz hafif kapatılarak nefes verilir. Dudaklarda hafif hırıltılı bir ses duyulur.

S-nefesi tekniği:
Günlük hayatta verdiğimiz nefeslerde havanın tamamı boşalmaz. Yaklaşık olarak aldığımız havanın dörtte biri akciğerlerde kalır. Bu havanın tamamını boşaltmak için s-nefes tekniğini kullanmak gerekecektir. Bu teknikte, derin bir nefes almalısınız ve dudaklarınızı hafifçe aralayıp, üst dişlerinizin arkasına dilinizi dayayarak s- sesi çıkararak nefes vermeniz gerekir.

Tasarlab