Ramazanda Alınan Kiloları Vermek İçin Yağ Yakan Egzersizler

Oruç tutmak kimi insanlarda kilo kaybına yol açarken kimilerinden kilo artışına sebep olmaktadır. Bünyeye ve yeme alışkanlığına göre farklılık gösteren bu özellikte ikinci grupta yer alıyorsanız ve Ramazan ayı sonunda kendinizi kilo almış bir şekilde bulduysanız bu yazımıza bir göz atın.

Yağ yakmanızı kolaylaştıran egzersizler yaparak, henüz yeni aldığınız ve bedeninize yerleşmemiş olan kilolardan kısa zamanda kurtulmanız mümkün. Bunun için önerdiğimiz egzersizlere gelecek olursak:

Yüzme

En hızlı yağ yakılan kardiyo egzersizlerinden biri yüzmedir. Suya karşı gösterdiğiniz dirençle birlikte kaslarınızı normale göre daha fazla çalıştırmanız ve aynı anda tüm vücudunuzu çalıştırıyor olmanız bu durumda etkilidir. Ramazan ayı boyunca aldığınız birkaç kilodan 1-2 ay içerisinde yüzerek kurtulmanız mümkün. Ayrıca duruş bozukları, sırt ve boyun ağrıları için de yüzmeyi tercih edebilirsiniz.

İp Atlama

Bilhassa bacak yapısını güzelleştiren ip atlama egzersizleri aynı zamanda etkili bir yağ yakma egzersizidir. Her gün 40 dakika ile 1 saat aralığında ip atlayarak fazlalıklarınızdan kurtulabilir aynı zamanda bacak bölgenizin sıkılaşmasını sağlayabilirsiniz. İp atlarken nefesinizi düzenli tutmaya ve dik durmaya özen göstermeniz gövdenizin de daha sağlıklı bir form kazanmasına yardımcı olacaktır.

Ek olarak belirtmek gerekir ki: Bu egzersizde kullanacağınız ayakkabı da bir o kadar önemlidir. Zıplama esnasında dizlerinizin ve bileklerinizin deforme olmaması için basıncı azaltan, yumuşak tabanlı bir spor ayakkabı seçmeniz faydanıza olacaktır.

Koşu

Eğer ip atlayacak ya da yüzecek bir alana sahip değilseniz koşuyu da tercih edebilirsiniz. Akciğer kapasitenizin genişlemesi, sırt ve bacak sağlığının korunması için de önemli olan bu egzersiz kısa sürede fazla yağ yakmanızı sağlayacaktır.

Koşu yaparken inişli çıkışlı bir tempo gerçekleştirmenizi ayrıca öneririz. Birkaç dakika hızlı koşup birkaç dakika tempolu yürüyüş hızında devam etmeniz; daha sonra tekrar hızlanıp yavaşlamanız yağ yakmanızı hızlandıracaktır. Bununla birlikte ip atlamada olduğu gibi koşu için de yumuşak tabanlı bir ayakkabı seçmenizi öneririz.

Grup sporları

Grup sporları denildiğinde ilk akla gelen profesyonel oyunlar olsa da bu oyunları amatör bir şekilde oynamanız mümkün. Plana sadık kalabilecek birkaç arkadaşınızla bir araya gelerek voleybol, futbol, basketbol, tenis gibi aktiviteler düzenleyebilirsiniz. Bu egzersizler hem hızlı yağ yakar hem zihin beden koordinasyonunu güçlendirir.
Aynı zamanda iyi sosyalleşme aracı olan grup sporlarını egzersizinizi eğlenceli hale getirmek için de kullanabilirsiniz.

Evde Yapabilecekleriniz

Eğer dışarıda spor yapmak sizin için zorsa ve ev içinde yapabileceğiniz bir egzersiz türünü tercih ediyorsanız aerobik, zumba ya da pilatesi tercih edebilirsiniz. Bu egzersizler hem hızlı yağ yakmanızı hem de sıkılaşmanızı sağlayacaktır. Güvenilir uygulamalar aracılığıyla izleyeceğiniz videoları egzersizi en iyi şekilde yapmak için kullanabilir ya da uzmanların kişisel hesaplarında yaptıkları paylaşımları yardım almak için kullanabilirsiniz.

Not: Eğer pilatesi tercih edecekseniz öncesinde ısınmak için birkaç dakikalık yerinde zıplama hareketi yapmanızda fayda olduğunu hatırlatmak isteriz.

Tasarlab