Sabah Koşusunun Faydaları Nelerdir?

Düzenli egzersiz yapma kararı alan kişilerin bir sonraki adımı her zaman hangi egzersizi yapmaya karar vermek olmuştur. Kardiyo egzersizi mi, sıkılaşma egzersizi mi ya da vücut geliştirme mi? Hepsini sırayla yapabilir ya da birine daha fazla ağırlık verebilirsiniz.

Eğer kardiyo egzersizlerine ağırlık vermek istiyor üzerine bir de açık havanın bol bol keyfini çıkarmak istiyorsanız size önereceğimiz en iyi egzersiz sabah koşusu olacaktır. Gün boyu sizi zinde tutacak sabah koşularının faydaları ise şöyle:

Güne iyi bir başlangıç

İnsan bedeni başlı başına sağlıklı bir ömür geçirmeye adapte olmuştur. İşin içine yanlış kararlarımız ve zararlı alışkanlıklarımız girmediği sürece o, kendini yenilemekten ve geliştirmekten yana tavır alır. Yaralar iyileşir, hücreler yenilenir ve zihin geride bırakır… Daha zinde bir bedenin ve zihnin temel formülü ise iyi beslenmek, iyi uyumak ve düzenli egzersiz yapmaktır. Çünkü hücrelerimiz tam da biz bunları yaparken yenilenir ve iyileşmeyi ya da iyi hissetme olarak tanımladığımız eylemlerin gerçekleşmesini sağlar.

Sabah sporunun insana en büyük katkılarından biri de sabah koşusudur. Bu sayede, günün erken saatlerinde kendini yenilemeye devam eden hücrelere sporla destek olur ve hem de mental dinginliği sağlamış olursunuz. Hele ki koşunuzu açık havada yapıyor ve doğanın ya da şehrin keyfini çıkarıyorsanız! O halde iyi hissettiğiniz bir güne, odaklanmaya hazır olduğunuz işlerinize merhaba deyin ve geçmişin problemleriyle vedalaşın.

Gün boyu zinde hissetmenizi sağlar

Sabah koşusu yaptığınızda günün ilk saatlerinde metabolizmanızı çalıştırmaya başlamış olursunuz. Kalbiniz, iç organlarınız, kaslarınız çalışmaya başlamıştır ve dirayet kazanmıştır. Bunun yanı sıra sabah koşusu yaparken gerçekleştirdiğiniz nefes egzersizi gün boyu sağlıklı solumanıza ve oksijen almanıza olanak sağlar. Kötü havanın ve eğer kullanıyorsanız sigaranın olumsuz etkileri azalır. Bunun yerine dolu dolu nefes aldığınız, yorgunluk hissini geride bıraktığınız, rahat ve güçlü hissettiğiniz bir gün sizi bekler.

Kalori yaktırır

Sabah koşusu en etkili kardiyo egzersizlerinden biridir. 1 saatlik koşu egzersizinde yaklaşık 500 kalori yakabilir, kaslarınızı güçlendirerek yağ yakımı gerçekleştirebilirsiniz. Akciğer kapasitenizin genişlemesi, solunumunuzun güçlenmesi ise gün içerisinde daha fazla oksijen almanızı ve daha kolay yağ yakmanızı sağlayacaktır.

Kalp Sağlığını Korur

Elbette günün herhangi bir saatinde egzersiz yapabilirsiniz ama günün erken saatlerinde yapılan egzersizin kalp sağlığı için önemi farklıdır. Yorgunluk üzerine spor yapmanız ile en dinç hissettiğiniz saatler içinde spor yapmanız kalbinizi farklı şekillerde etkiliyor.

Yeni uyandığınız, henüz yemek yemediğiniz, tansiyonunuzu yükselten ya da metabolizmanızı yoran eylemleri gerçekleştirmediğiniz saatlerde kalbiniz güç kazanmaya çok daha elverişlidir. Sabah koşusu esnasında günün diğer saatlerine göre kalbinizi çok daha az zorlamış olursunuz ve diğer kaslarınızla birlikte kalp kasınızı da güçlendirirsiniz. Eğer risk grubunda yer alıyor veya başka bir rahatsızlığınız varsa koşu yapmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

Tasarlab