Sabah Sporu Mu Akşam Sporu Mu?

Son yıllarda günlük hayatımızın fenomen konularından biri. Bizler daha durağan işlerde çalışmaya ve doğal beslenmekten uzaklaşmaya başladıkça spor yapmak sağlıklı, kaliteli ve uzun bir yaşam için öncelikli koşul haline geldi. 7’den 70’e hepimiz spor yapmak istiyor ve bunu bir yaşam biçimi haline getirmek istiyoruz. Spora olan ilginin artması estetik beden algımıza da, kaygılarımıza da, yaşama bakış açımıza da yön veriyor.

Elbette sporun fenomen konu haline gelmesi onunla birlikte soruları da getiriyor. Spor yapmanın önemi vurgulandıkça “Hangi spor daha iyidir? “, “Hangi saatte yapılması daha uygundur.” gibi sorular da artıyor. “Sabah sporumu yoksa akşam sporu mu?” da bu sorulardan biri.

Bu sorunun cevabı ise :
İkisi de yapılabilir; her iki sporun farklı faydaları bulunuyor. Yani günün farklı saatlerinde yapılan sporun etkileri de birbirinden farklı oluyor.

Sabah Sporun Faydaları

  • Gece dinlenen ve direnci artmış kaslarla yaptığınız sabah sporu güne iyi bir başlangıç yapmanızı sağlayacaktır.
  • Kas direncinin artmış olduğu ve metabolizmanın ışıkla tetiklendiği erken saatler sporun da verimini arttırıyor.
  • Sabah sporu ile kan dolaşımını hızlandırmanızı kan basıncını düşürmenizi ve esnemeniz zinde bir gün geçirmenizi sağlar.
  • Sabah saatlerinde vücudu harekete geçirmek, uykudan verim almanızı sağlarken, dolaşım sisteminize ve boşaltım sisteminize de fayda sağlar.
  • Uyandıktan sonra harekete geçmiş olmak kalp ve damar sağlığınızı desteklerken, kalp krizi riskinizi de azaltacaktır.
  • Gün ışığında yaptığınız spor bir yandan D vitamini almanızı sağlar.
  • Beden ve aklın birbiriyle koordine hareket ettiği bilinen bir gerçektir. Sabah sporu ile güne güzel başlamak ve bunu düzenli olarak yapmak depresyon ve melankoli ihtimalinizi de azaltacaktır.
  • Sabah sporunda tercihimizi hafif ve orta seviyede tutmakta fayda var. Günün ilk saatlerinde ağır hareketler yapmak hem kasları hazırlıksız yakalamanıza hem de günün kalanı için erkenden yorulmanıza sebep olacaktır.

    Kimler İçin Uygundur?

    Kronik yorgunluk, halsizlik gibi problemler yaşıyorsanız, uykudan verim alamıyor sürekli uyumak istiyorsanız sabah sporu hayatınızı kolaylaştıracaktır. Günün ilk saatlerinde metabolizmayı harekete geçirmek ve D vitamini almak halsizlik gibi problemlerinizi azaltacaktır.

    Kalp hastalıkları için potansiyeli yüksek olan kişiler için de sabah sporu daha uygundur.
    Günün ilk saatlerinde yapacağınız orta seviyeli bir yürüyüş kan dolaşımına iyi gelir.
    Düzenli olarak sabah yürüyüşleri yapmak çarpıntı, tansiyon gibi problemleri azaltırken kalp krizine uğrama ihtimalini de azaltacaktır.

    Uykudan verimini ve D vitamini alımını arttırması sebebiyle sabah s

    poru yaşlılarında öncelikli tercihi olmalıdır.

    Kronik rahatsızlıkları olanlar için orta seviyeli bir sabah sporu akşam sporuna göre daha verimlidir.

    Akşam Sporunun Faydaları

    Akşam yapılan sporun erken saatlerde yapılan spora göre etkileri daha farklıdır.

  • Gün içerisinde kaslarımızı hem aktifleştirir hem de esnetiriz. Kasların daha aktif ve esnek olması daha ağır ve tempolu spor yapabilmemizi sağlar.
  • İş sonrasında yaptığımız duruş bozukluklarının getirdiği kronik ağrıların da önüne geçer.
  • İş stresinin ve kaygılarımızın azalmasını sağlar.
  • Akşam sporu gün içerisinde hava ve besinlerle aldığımız toksinleri atmamızı sağlar.
  • Kalp ve akciğer sağlığını destekler.
  • Akşam sporu yaptığınızda hormon ve glikoz seviyeleri yükselir.
  • Bunlarla birlikte akşam yapılan spor uykuya geçişi de kolaylaştıracaktır.

    Kimler İçin Uygundur?

    Akşam sporu aktif çalışma hayatı içinde olan kişiler için daha uygundur.
    Nüfus, yaş ortalaması ve çalışan kişi sayısını göz önüne aldığımızda akşam sporu sabah sporuna göre daha fazla tercih ediliyor çünkü hem zaman yönetimine uygun hem de gün içi stres ve toksinin atılması için de fayda sağlıyor.

    Kas büyütme- geliştirme, incelme ve bölgesel incelme için de fitness, kardiyo, ağırlık gibi tempolu ve ağır hareketler için de akşam sporu daha uygundur.

    Uykuya ve derin uykuya geçiş yapmakta zorluk çeken kişiler için de günün sonunda yapılan spor faydalı olacaktır.

    Kas ağrıları, duruş bozuklukları olan ve çalışmakta olan kişilerin iş sonrasında yapacakları spor hem gün içerisindeki duruş bozukluğunu iyileştirecek hem de ağrıları hafifletecektir.

  • Tasarlab