Sabahları Erken Kalkmak İçin 7 Yöntem

Güneşin doğuşuyla birlikte güne başlamak, güzel bir yürüyüş ve sonrasında kahvaltı yapmak çoğu kişinin isteğidir. Fakat erken uyanma alışkanlığını kazanmak pek kolay olmuyor. Bunu bir yaşam biçimi haline getirmek için diğer alışkanlıkların da düzenlenmesi ve vücudun dinginliğinin beslenmesi gerekiyor. Çünkü bir türlü uyanamamak, ayılamamak, ne kadar uyunursa uyunsun dinlenmiş hissedememek kişilerin yaşam stili ile ilgili olabiliyor.

Bu yazıda sabah erken uyanmak için günlük hayatınızda yapabileceğiniz düzenlemeleri yazdık.

Karanlık ve sessiz bir odada uyuyun

Uykunun en önemli evresi ola derin uykuya geçebilmek ve uykudan tam anlamıyla verim alabilmek için karanlık ve sessiz bir alan gerekmektedir. Karanlık ve sessiz bir odada uyumak zihninizin daha iyi dinlenmesini ve bedensel olarak daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

Egzersiz yapın

Egzersizler vücudu kısa vadede yorsa da uzun vadede daha dingin ve sağlam bir bedene kavuşturuyor. Esnekliğin ve kas kuvvetinin artmasıyla ağrıların azalması, kan dolaşımının hızlanması ile bedeninizin harekete hazır hale gelmesi uyanma ve ayılma evrenizi kolaylaştıracaktır. Egzersizlerle nefesinizi açmak, enerjinizi doğru alana boşaltmak stressiz ve verimli bir uyku geçirmenizi sağlayacaktır. Bu şekilde daha kısa, daha verimli ve daha rahat uyuyabilirsiniz.

Bol su tüketin

Susuzluğun bedeninizde yorgunluk etkisi yarattığını biliyor muydunuz?
Nasıl ki çiçekleri su ile besliyor ve canlandırıyorsak bedenimizi ve organlarımızı da su ile beslememiz gerekiyor. Toksin atımında etkin rol oynayan su iç organlarımızın daha temiz ve verimli çalışmasını sağlamaktadır. Su tüm sistemimiz üzerinde bu kadar etkiliyken, onu az içmek bedenin daha yorgun ve halsiz hissetmesine sebep oluyor. Ne kadar uyursanız uyuyun dinlenemiyor ve uyanmak istemiyorsanız bunun sebebi suyu az tüketmeniz olabilir.

Yatmadan bir iki saat önce hiçbir şey yemeyin

Sindirimini tamamlamış bir mide ile uykuya gitmek mutlu bir uyku geçirmenizi sağlar. Uyumadan önce yemek yemeniz sindirim faaliyetinin devam etmesi, midenin asit üretmesinin yanı sıra karaciğer ve böbreklerinizin de dinlenememesine de sebep oluyor. Bu sebeple uykudan en az 2 saat önce yemek yemeyi bırakarak daha zinde uyanabilirsiniz.
Aynı zamanda gün içinde sağlıklı besinler tüketmeniz, alkol ve sigaradan uzak durmanız da uykunuz üzerinde olumlu etki yaratacaktır.

Kolesterolü yüksek gıdalar, alkol ve sigara kalbinizi yorarak bünyenizde kronik yorgunluğa sebep olacaktır. Bunları azalttığımızda ya da bıraktığınızda uykularınızdaki iyileşmeyi de fark edeceksiniz.

Ertesi günü planlayın

Ertesi günü planlamak sizi yarına motive edecek ve uyanma aşamanızı kolaylaştıracaktır. Kimi zaman uyanma zorluğu ne yapacağını bilememek ve isteksizlik halinden kaynaklıdır. Ertesi gün için kendinize görevler vermeniz ve size günü sevdirecek eylemler eklemeniz şevkle uyanmanızı sağlayacaktır.
Sabahın erken saatleri için program yapın
Ertesi gün için plan yaparken mutlaka uyanacağınız saate en yakın zaman dilimine de program koyun. Bunun için ufak bir yürüyüş, koşu ya da yoga egzersizi en iyisi olacaktır. Zinde zihinle işlerinize erkenden başlamak ve iş veriminizi arttırmak da başka bir yöntem olabilir. Uyandığınızda sevdiğiniz ve size enerji veren bir müzik dinlemek enerjik ve zevkli bir güne başlangıç olacaktır.

Alarm yöntemleri

Alarm kurmanıza rağmen bir türlü uyanamıyor ya da alarmı erteleyip geri uyuyorsanız yeni yöntemler denemeniz gerekebilir.
Örneğin; yatmadan önce telefonunuzu sesini duyabileceğiniz fakat sizi ayağa kaldıracak bir uzaklıkta tutmanız daha kolay uyanmanızı sağlayabilir.

  • Tek alarmda uyanamıyorsanız alarm sayınızı, birbirine yakın dakikalarla, arttırmanız gerebilir.
  • Alarm müziğinde tetikleyici ve uyarıcı bir ton seçmeniz fayda sağlayabilir.
    Başka bir yöntem olarak sevdiğiniz ve enerjik müzikler daha istekli uyanmanıza yardımcı olabilir.

    Bonus: Kendinizi doğru tanımlayın
    Tüm bunların yanı sıra yapılması gereken bir başka şey:
    Kişinin istediği yaşam stiliyle çatışmaması. Yani sabahları erken uyanmak isteyen biriyken kendini “gececi-geç saatçi” olarak tanımlamamasıdır. Çünkü bu tanımı yaparken sabah saatlerinde yaşayacağı keyifleri düşünmekten uzaklaşır ve odağını yine geceye ve geç saatlere çevirir. Bu zıtlaşma motivasyonu kırar ve kişiyi vazgeçmeye sürükleyebilir.

    Eğer bir şeyi istiyorsak ona zıt olan özelliklerimize değil ona yatkın olan özelliklerimize odaklanmalı ve durumu zihinsel olarak kolaylaştırmalıyız.

    Tasarlab