Savasana Meditasyonu Nedir? Nasıl Yapılır?

Yoga pratiklerinin birçoğuna daha önceki yazılarımızda değinmiştik. Bu yazımızda kolaylıkla yapılabilen, en sevilen yoga pratiklerinden biri olan Savasana Meditasyonundan bahsedeceğiz. Genç, yaşlı, çocuk herkesin yapabildiği bu meditasyonda; ruhun, bedenin dinlenmesi ve bırakmayı öğrenmesi amaçlanır. Günlük yaşamın, işlerin, şehrin ve ilişkilerin stresinden arınılır. Kişi kendini tazelenmiş ve dinlenmiş hisseder.

Savasana Meditasyonu Nedir?

Bedeni ve ruhu dinlendirmek için Savasana Meditasyonu yoga pratiklerinden biri olarak bilinir. Yatar pozisyonda yapılan bu meditasyon ruhun dinlenmesini, zihnin boşalmasını ve kişinin enerjisini iyileştirmesini amaçlar. Stres, yorgunluk, kaygı ve karamsar düşüncelerden uzaklaşmak için kullanılır.

Savasana, yoga pozisyonları arasında en kolay pozisyondur. Yatarak yapılır ve beden gevşetilir. Meditasyon esnasında kişinin altında yastık olmamalıdır. Beden yalnızca yoga minderinin ya da matının üzerine serilmelidir. Tüm vücut bir düzlemde olmalı ve herhangi bir uzuv daha yüksekte olmadan kişi bedenini rahat bırakmalıdır.

Savasana Meditasyonu Nasıl Yapılır?

Savasana meditasyonu için elinizde yalnızca yoga matının olması yeterlidir. Bunun dışında hiçbir meditasyon aracı gerekmez ve kişinin bedeni bu meditasyonda zorlanmaz.

  1. Yastık vb. gibi yükselticiler olmadan matın üstünde sırt üstü yatın.
  2. Kol ve bacaklarınızı omuz hizasında açın.
  3. Avuç içlerini yukarıya dönük açık pozisyonda olsun.
  4. Gözlerinizi kapatın ve bedeninizi bütünüyle rahat bırakın.
  5. Zihninizi içinde bulunduğunuz çevreden izole edin.
  6. En az 10 dakika bu pozisyonda kalın ve arada derin nefesler alın.
  7. Düşünmemeye çalışın ya da kendinizi en iyi hissettiğiniz alanda düşünerek meditasyona devam edin.

Savasana Meditasyonu Faydaları Nelerdir?

Savasana meditasyonu ruh ve beden sağlığı üzerinde fazlasıyla olumlu etkilere sahiptir. Bu meditasyondan Asana egzersizinden sonra yapıldığında daha fazla verim alınır.

  • Zihin rahatlar ve daha çok boyutlu çalışabilir.
  • Beden rahat bırakıldığından kaslar gevşer. Bedensel ağrılar azalır.
  • Stresten ve yorgunluk hissinden uzaklaşılır.
  • Olumsuz düşünceler, kaygı ve telaş Savasa ile birlikte arındığımız hislerdir.
  • Sindirim ve sinir sistemini olumlu etkiler.
  • Bağımlılık, odaklanma problemi üzerinde olumlu etkileri vardır.
  • Herkesin yapabileceği bir meditasyondur.
  • Kan basıncını düşürür.
  • Bağımlılıklardan arınma ve rehabilitasyon süreçlerinde tavsiye edilen bir meditasyondur.
  • Kriz anlarının yönetilmesini sağlar.
Tasarlab