Sporla Kötü Alışkanlıkları Bırakmak

Faydalı alışkanlıklar edinmek daha iyi zaman geçirmemizi, daha sağlıklı bir yaşam sürmemizi sağladığı gibi bizleri tam aksi olan olumsuzluklardan da koruyucu özelliğe sahiptir. Hem zamanın, enerjinin sağlıklı eylemlere yöneltilmesi yönünden hem de yapılan eylemlerin faydası sebebiyle kötü olandan uzaklaşarak iyi olana yaklaşırız. Bu alışkanlıkların en etkili de spordur.

Can sıkıntısı kaynaklı atıştırmalar azalır

Kötü alışkanlıklar dediğimizde aklımıza yalnızca alkol, sigara ve bağımlılık yapan maddeler gelse de atıştırma dediğimiz ve rutinimiz haline gelmiş olan kötü beslenmeler de bunlar arasındadır. Kendinizi her gün paketlenmiş gıda, hamur işi, asitli içecek tüketirken buluyorsanız sporla bunların üzerinden gelmeniz de mümkün.

Bunun için sporun yanı sıra beslenme planınızı da oluşturmanız gerekir. Doğru saatlerde sağlıklı ve ihtiyacınız olan besinleri tüketip kalan zamanı sorumluluklarınız ve spora ayırmanız işinizi fazlasıyla kolaylaştıracaktır. Canınızın sıkıldığı zamanlarda atıştırmalıkla oyalanmak yerine spor yaparak enerjinizi doğru yönetmiş olacaksınız.

Kan şekerinin dengelenmesi

Spor yapmanın beslenme üzerindeki en büyük etkisi kan şekerini düzenlenmesidir. Aktif bir yaşam sürmeye başladığınızda pankreasınız da doğru çalışmaya başlayacak ve kan şekeriniz aniden yükselip aniden düşmeyi azaltacaktır. Zamanla dengelenen şeker salınımı sağlıklı beslenmenizi de kolaylaştırır. Aniden gelen yorgunluk hissinin ve şeker krizi ile acıkarak kontrolsüzce tüketmenizin önüne geçecektir.

Bu sebeple yalnızca sağlıklı beslenmek ve kan şekerini dengeli hale getirmek isteyen kişinin bile spor yapması gerekmektedir.

Miskinliği büyük oranda azaltır

Harekete geçebilmek için dinlenmek gerekse de bunun da dengeli bir şekilde yapılması gerekmektedir. Eğer uzun saatler dinlenmenize rağmen üzerinizdeki rehaveti atamıyor ve günden güne durağanlaşıyorsanız bunun sebebi gereğinden fazla dinleniyor olmanız olabilir.

Yavaşlayan metabolizmanız tembelleşerek eyleme geçmenizi engelleyebilir. Beden fonksiyonları yavaşlamış ve enerji tüketmeye karşı direnç gösteriyor olabilir. Bu noktada yapılabilecek en iyi şey egzersizlerle metabolizmayı tekrar hızlandırmak ve organ ve dokulara da görevlerini hatırlatmaktır.

Egzersiz yapmaya başladığınızda kalbinizin güçlenmesi, kan akışınızın hızlanması, akciğer kapasitenizin genişlemesi miskinliğin de önüne geçecek hareket etmenizi ve güne başlamanızı kolaylaştıracaktır.

Sigara ve alkol kullanımını azaltır

Sigara ve alkol bağımlılığının bırakılması bağımlı kişiler için fazlasıyla zorlayıcıdır. Öyle ki bırakma düşüncesi bile onlara imkansız görünebilir ve bun en başından karşı koyabilirler. Fakat bu alışkanlıkları doğal bir şekilde azaltmanın yolları bulunmaktadır: meşgul olunan eylemleri yönetmek. Bunların en etkilisi de spor yapmaktır. Yeni alışkanlıklar eski alışkanlıkların yerini doldurabilse de bu her alışkanlık için geçerli olmayabilir. Örneğin film izlemek, kitap okumak, araştırma yapmak, müzik dinlemek…

Bunların her birini yaparken sigara ya da alkol tüketmeye devam edebilir hatta kontrolsüzce tüketebilirsiniz. Fakat spor yaparken sigara ya da alkol kullanmanız mümkün değildir. Egzersiz yaptığınız zaman aralığında tüketmeyeceğiniz gibi enerjinizin büyük bir kısmını spor yaparken tüketmiş olmanız da etkilidir.

Sigara ve alkol tüketebileceğiniz boş zamanın kısalması daha az tüketmenize yardımcı olacağı gibi eğer bırakmak istiyorsanız bu süreci

Tasarlab