Stresi Azaltan Yiyecekler Nelerdir?

Stres ve kaygı her insanın zaman zaman yaşadığı, artık hayatlarımızın gerçeği haline dönüşen duygular. Kimi zaman terapiyle kimi zaman kendi irademizle baş edebildiğimiz stres ve kaygılarla bir diğer baş etme yöntemi ise besinler. Bedenimiz, hormonlarımız ve beyin kimyamız üzerinde olumlu etkiler yaratan kimi besinler stresle daha kolay başa çıkabilmemize de üzerimizdeki stres yükünün azalmasına da yardımcı oluyor. 

Sinir sistemine hangi yiyecekler iyi gelir, strese iyi gelen besinler nelerdir? 

Aşağıdaki yazımızdan bu soruların cevabına ulaşabilirsiniz. 

Kinoa 

Kinoanın yüksek B vitamini değerine sahip olması onu strese iyi gelen besinler listesine ekliyor.  Beyin kimyalarını düzenleyerek duygu durum ve stres yönetimini güçlendiren B vitamini özellikle anksiyetenin iyileşmesinde önemli rol oynuyor. B vitaminin yapısında bulunan tiyamin, pridoksin, serotonin ve Gaba gibi hormonların salınımını artırdığı da biliniyor.

Tuzsuz bir şekilde haşladığınız kinoayı salata, meyve, süt ve yoğurtla birlikte tüketebilirsiniz.

Yulaf 

Kompleks bir karbonhidrat olan ve içerisinde yüksek oranda lif bulunduran yulaf hem serotonin düzeylerinin artmasını hem de bağırsakların rahatlamasını sağlıyor aynı zamanda kan şekerini de düzenleyerek diyabetle savaşıyor. Yulaf tahılının bu özellikleri ise bedenimizdeki stres yükünü şu şekilde azaltıyor:

Mutluluk hormonu olarak adlandırılan serotonin stresle en çok savaşan hormonlarımızdan biri. Bunun yanı sıra ikinci beynimiz olarak bilinen bağırsaklarımızın boşaltım görevini gerçekleştirebiliyor; gaz ve kabızlık sorunu çekmiyor olması, bunlara bağlı gelişen stresi de ortadan kaldırıyor. Aynı zamanda belirtmek gerekir ki dengeli kan şekeri de stresten uzak bir yaşam için oldukça önemlidir. Bunun sebebi dengesiz kan şekerinin zamanla diyabete, halsizliğe ve beraberinde strese sebep vermesidir. 

Yulafı günlük karbonhidrat ihtiyacınızı karşılamak için tüketebilirsiniz. Yanında ekmek tükettiğiniz sebzelerin üzerine serpiştirebilir, kahvaltı esnasında yoğurt ve süt eşliğinde tüketebilirsiniz. 

Kefir 

Probiyotik özelliği ve bağırsaklar üzerindeki olumlu etkisiyle stresle başa çıkmaya yardımcı olan kefirin bu etkisi beyin-bağırsak arasındaki bağdan kaynaklanıyor. Bağırsak florasının onarılması beyindeki serotonin kaynaklarını da olumlu etkiyor. Bunun yanı sıra bedenin bağışıklık kazanmasına ve güçlenmesine de katkı sağlayan kefir, hafif içimi ve mideyi rahatlatma özelliğiyle de stresi azaltıyor. 

Kefiri hazır almaktansa kendiniz mayalamanız daha sağlıklı olduğu gibi haftada en az 3 kez tüketilmesi öneriliyor.

Siyah Fasulye 

Siyah fasulyenin stresle baş etme mahareti içerisindeki yüksek magnezyum değerinden geliyor. Sinir sisteminin onarılmasında aktif rol oynayan magnezyum, düzenli olarak tüketildiğinde bu işlevini beden ve zihin üzerinde ciddi oranda etki sağlıyor.

Siyah fasulyeyi salata, et, tavuk gibi ürünlerle birlikte tüketebilirsiniz

Kırmızı Meyveler

Böğürtlen, yaban mersini, ahududu, çilek gibi birçok kırmızı meyve stresle başa çıkmayı kolaylaştırıyor. Stres kaynaklı serbest radikallerle savaşan, bağışıklığı güçlendiren ve kanserle savaşan bu mucize meyveler aynı zamanda bedenin anlık ihtiyaçlarına da cevap vererek kısa sürede iyi hissettirebiliyor.

Haftada en az 4 gün kırmızı meyve tüketmek hem stresinizi azaltıyor hem de cildinizi güzelleş1etiriyor. 

Bitter Çikolata 

Psikoaktif iyi hissettiren anandamit, rahatlatma ve öforik his sağlayan PEA benzeri birçok bileşen içermektedir. Bu içerikler bitter çikolata tükettikten sonra kısa süre içerisinde daha keyifli hissedilmesini sağlıyor. Bunun yanı sıra içeriğinde hatrı sayılır oranda magnezyum bulunduran bitter çikolata sinir sisteminin onarılmasına da yardımcı oluyor. 

Her gün 2-3 lokma bitter çikolata tüketebilirsiniz. 

 

Tasarlab