Sürdürülebilir Beslenme Nedir?

İnsanlar hayatın bağlı olduğu ekosistemleri korurken eşit, sağlıklı ve uygun fiyatla nasıl beslenilir? Bu sorunun cevabı şüphesiz sürdürülebilir bir beslenme biçimini tercih etmektir.
Ancak bu basit iki kelimelik ifade, çeşitli anlamlarla ilişkilendirilmiştir. Sürdürülebilirlik genellikle çevrenin insanlığı sürdürme kapasitesi anlamına gelir, bu nedenle bu yoruma göre sürdürülebilir bir beslenme çevreyi koruyan tüketimdir. Ancak beslenmenin gerçekten sürdürülebilir olması için insan hayatını ve sağlığını korumalıdır.

Neden Sürdürülebilir Beslenme Tercih Edilir?

Sürdürülebilir beslenme, çevremiz ve bedenimiz için sağlıklı yiyecekler seçmektir. Sürdürülebilir beslenmenin tercih edilmesinin ana nedeni budur. Diğer yandan dünyadaki artan nüfus için de yeterli kaynağın kalmasına yardımcı olur.

Sürdürülebilir Beslenme Nedir?

Sürdürülebilir beslenme kavramı çok boyutludur. Ancak basitçe tanımlamak gerekirse; dünyanın büyüyen küresel nüfusu için yeterli olan, aynı zamanda çevresel kaynakları koruyan uygun fiyatlı ve erişilebilir beslenme türüdür. Sürdürülebilir beslenme söz konusu olduğunda gıda sürdürülebilirliği, üretimin yanı sıra tüketimin de tüm yönlerini kapsar. Bu da daha çok sürdürülebilir bir yaşam biçimini benimsemekle ilgilidir. Bir kişinin gıda sürdürülebilirliği tanımı, gıda israfını azaltmak ve alışveriş alışkanlıklarına daha fazla dikkat etmek (mevsim meyvelerini ve sebzelerini tercih etmek gibi) anlamına gelebilir.

Nasıl Sürdürülebilir Beslenilir?

Genel olarak, sürdürülebilir beslenmeye geçmenin çok az riski vardır veya hiç riski yoktur. Bir kişi tüm beslenme ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmak için bazı bilinçli adımlar atarsa tüm beslenme gereksinimlerini karşılayabilir. Aşağıda sürdürülebilir beslenmeye geçmek için bazı ipuçları mevcuttur:

Meyve ve sebzeler: Bazı istisnalar olsa da, meyve ve sebzelerin çevresel etkileri çok düşüktür. Bütün meyve ve sebzelerin alımını arttırmak çoğu insan için sağlıklı bir seçimdir.

Et: Et yüksek çevresel etkiye sahiptir. Kalori, protein, yağlar ve mikro besinler açısından zengin olmasına rağmen, fazla kırmızı et tüketmek, kalp hastalığı gibi ciddi sağlık problemleri geliştirme konusunda risk faktörü olabilir. Dengeli bir diyetin parçası olarak daha az et yemek, genel sağlıkla uyumludur.

Süt ve süt ürünleri: Süt ve diğer süt ürünlerinin çevresel etkisi de yüksektir. Bununla birlikte, birçok insan için kalsiyum ve D vitamini gibi önemli besinlerin uygun fiyatlı kaynağıdır. Bununla birlikte, süt alımını azaltmak ve hala sağlığı korumak mümkündür.

Balık: Birçok balık nesli aşırı avlanma ve diğer sürdürülemez uygulamalar nedeniyle tükendiği için, balıklar genellikle yüksek çevresel etkiye sahiptir. Bununla birlikte, balık aynı zamanda iyi bir anahtar besin ve sağlıklı yağ kaynağıdır. Balık tüketimini azaltmak veya sürdürülebilir kaynaklardan yemek yemek, çevresel etkinin azaltılmasına yardımcı olabilir.

Paketlenmiş gıdalar: Paketlenmiş gıdalar atık ve plastik kullanımına katkıda bulunur. Şekerli atıştırmalıklar gibi birçok paketlenmiş gıda da işlenir ve sonuç olarak sürdürülebilir değildir. Paketlenmiş yiyecekleri azaltmak veya ortadan kaldırmak bir kişinin israfı azaltmasına ve genel sağlığına katkıda bulunmasına yardımcı olabilir.

Tasarlab