Transandantal Meditasyon Nedir?

Son yıllarda dünyaca ünlü iş adamlarından, sporculardan ve şarkıcılardan sıklıkla işittiğimiz transandantal meditasyon günden güne yayılıyor. Bir yogi olan Maharishi Manesh tarafından geliştirilmiş olan bu meditasyon tekniği 1960 yılları itibariyle ABD’de yayılmaya başlamış.

Bu yazıda transandantal meditasyonun detayları ve nasıl yapıldığı hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. 

Transandantal Meditasyon Bilinci

İnsanlığın günden güne yoğunlaşan temposu ve sorumlulukları kimi zaman onu nefes alamaz hale getirebilir. Gittikçe yayılan “mükemmel insan” portresinin içinde yer alma isteğimiz; başarı kaygımız, estetik kaygımız, zenginlik kaygımız bizleri sonu gelmeyen bir telaşın içine sürükleyebilir. Böyle anlarda çeşitli din ve felsefi düşüncelere sahip olan spritüelistlerin temel önerisi ise meditasyon yapmamız. Kendimize ayırdığımız bu kısa ve soyutlanmış zaman aralığında şifayı bulmamız…

Spritüelistlere göre kimi zaman odaklanma becerisi, kimi zaman iç huzur kimi zaman zihinsel açıklık için meditasyon yapılabilir. Transandantal meditasyon da farklı amaç ve metotlardan oluşan meditasyon türlerinden biridir. Transandantalizm akımına mensup kişilerin temel amacı, düşüncenin kaynağına inerek stres yaratan ve odağı bölen faktörlere karşı farkındalık kazanmaktır. Bu meditasyonda kaçarak, erteleyerek, yok sayarak ya da savaşarak değil sakin bir şekilde üzerine eğilerek stresin üstesinden gelme bilinci yatıyor.

Transandantal Meditasyon Nasıl Yapılır?

Transandantal meditasyonu diğer meditasyonlardan farklı kılan bir diğer özelliği aşamalarla ilerlemesidir. Bir kurs ile birlikte başlanılması gereken transandantal meditasyon 7 aşamadan oluşur. Bu aşamalar şu şekildedir:

Birinci aşama: Bu aşamada, eğitmen aracılığıyla, transandantal meditasyonun teknikleri ve etkileri hakkında genel bilgiler edinirsiniz. Transandantal meditasyonun ne olduğunu, niçin yapıldığını ve sizi bekleyen aşamalarını öğrenirsiniz. Yaklaşık bir saat sürer.

İkinci aşama: Bir sonraki aşama olan ikinci aşamada 45 dakika civarında transandantal meditasyonun spesifik öğretilerine erişirsiniz. Bu aşama transandantal meditasyonun iç dünyasına yapılan bir yolculuk gibidir.

Üçüncü aşama: İlk iki aşamada genel bilgileri öğrendikten ve transandantal meditasyon bilincini hazmettikten sonra artık denemeye geçebilirsiniz. Üçüncü aşama meditasyonu ilk kez denediğiniz aşamadır ve yaklaşık 15 dakika sürer. 

Dördüncü aşama: Eğitmenle birebir çalışma yaptığınız aşamadır. Bu aşamada size özel metotlar geliştirilir ve transandantal meditasyon tekniklerine alışmanız sağlanır. 2 saate yakın süren bir aşamadır. 

Beşinci aşama: Kişiye özel mantranın verildiği aşamadır. Bu mantralar başka bir kişiyle paylaşılmamalı yalnızca sizin bildiğiniz, zihninizin kapılarını açan bir şifre olmalıdır. 

(Transandantal meditasyon mantra denilen kelimeler eşliğinde yapılmaktadır. Kişiye özel olan bu kelimeler meditasyon boyunca içten içe tekrarlanır ve tüm zihinsel sürecinde kişiye eşlik eder.)

Altıncı aşama: Süreci kontrol altına almaya başladığınız aşamadır. Daha önceki denemelerinizin yanı sıra, önceki iki aşamada yaptığınız kişisel çalışmalar süreci kendi kontrolünüz altına almanıza yardımcı olmaktadır. Bu aşama aylar sürebilir ve bu sürede eğitmeninizi zaman zaman ziyaret etmeniz gerekebilir. Altıncı aşamada kendinizle baş başa kalarak disipline girmeniz, kendinizle içli dışlı olmanız önemlidir. 

Yedinci aşama: Altıncı aşamada kendinizde keşfettiklerinizi ve meditasyonda yaşadığınız aksaklıkları eğitmeninizle paylaştığınız ve meditasyonu size daha uygun hale getirmeye çalıştığınız aşamadır. 

Yedinci aşamayı tamamladıktan sonra her gün 2 kere transandantal meditasyon yapabilirsiniz. 

Transandantal Meditasyonun Faydaları Nelerdir?

Herhangi bir dine dayanmayan transandantal meditasyon tekniği; evrensel bir metot olarak görülüyor ve günlük yaşamı kolaylaştıran bir araç olarak kabul ediliyor. “Transandantal meditasyon nedir?“ derseniz bu meditasyon tekniğinin faydaları ise şu şekilde sıralanıyor:

Stresi azaltır: Siz meditasyon yaparken rahatlayan zihniniz serotonin hormonu salgılamaya ve sinir sistemini onarmaya başlar. Düzenli şekilde yapılan transandantal meditasyon zamanla karakterinizin sakin ve uyumlu hale gelmesine yardımcı olur. 

Kan basıncını düzenler: Azalan stres tansiyon ve kan basıncının dengelenmesini sağlar ve uzun vadede kalp sağlığını destekler.

Alkol ve kötü alışkanlıkları bırakmaya destek olur: Kişi üzerinde yoğun baskı yaratan ve yoksunluk hisleriyle mücadele edilen bağımlılıktan kurtulma aşamalarında transandantal meditasyon destekleyicidir. Kişinin iç dengesine kavuşmasını ve krizlere karşı güçlenmesini destekler.

Odaklanma becerisini güçlendirir: Transandantal meditasyonun temel özelliklerinden biri odaklanma becerisidir. Meditasyon boyunca mantranıza konsantre olmanız, beyninizin odaklanma kabiliyetini güçlendirir. 

Performansınızı artırır: Stresle başa çıkmayı öğrenmiş ve odağını geliştirmiş olan zihin güç içerisindeki iş ve üretim performansının artmasını sağlar. 

İlişkileri iyileştirir: Bu fayda her ne kadar dolaylı olsa da meditasyon yaptıkça insan ilişkilerinizin ve aşk ilişkinizin iyileştiğini görmek sizi en etkileyen kısmı olabilir. Meditasyonla kazandığını farkındalıklar; sakinlik ve eminlik insan ilişkilerinizde üstlendiğiniz rolün sizin için daha sağlıklı olmasını ve ilişkilerinizin farklı bir boyut kazanmasını sağlar.

 

Tasarlab