Yoga ve Pilates Arasındaki Farklar Nelerdir?

Spora başlayacak kişiler çevrelerinden birçok öğüt duyarlar: Başlamayı erteleme, iradeli ol, istikrarlı ol, zorlanmayı göze al, uzun vadede yapmaya çalış… Bu öğütlerin her biri doğrudur fakat gözden kaçırılan bir koşul vardır: Kendine uygun egzersiz türünü seç.

Spor yapacak kişilerin bedenini tanıması, ölçeklerini kavraması ve spordan tam anlamıyla beklentisinin ne olduğunu bilmesi önemlidir. Böylece kişi, egzersizden beklentilerini karşılayabilir ve ondan daha çok keyif alabilir.  Bu noktada egzersiz türlerinin farklılıklarına da bakması gerekir.

Bu yazımızda pilates ve yoga arasındaki farklılıkları konu edindik.

Yoga Nedir?

Yoga, Hindistan’dan dünyaya yayılan bir meditasyon biçimidir fakat günümüzde hem egzersiz hem de meditasyon amaçlı yapılabilmektedir. Sanskritçe dilinde kontrol etme ve birleşme anlamına gelen yoga özünde ruhani bir yükselişi temsil eder. Bağımsızca, sürekli ve sonsuz huzura kavuşmanın pratiğidir ve nihayete beden harekete geçirilerek ulaşılır. Bir meditasyon biçimi olarak geliştirilmiş olarak egzersizlerin amacı bunlardır.

Fakat belirtmek gerekir ki yoga ister egzersiz için ister meditasyon için yapılsın ikisinde de hem bedeni hem de zihni dingin hale getirir. Bedenin ve zihnin kullanıldığı yoga egzersizlerinde amaç ruhani bir yükseliş olmasa da zihin odaklanmayı ve arınmayı bedense gelişmeyi öğrenir.

Pilates Nedir?

Joseph Pilates tarafından geliştirilmiş bir egzersiz türü olan pilates; omurgayı korumak ve güçlendirmek, bedeni dengelemek, esnetmek ve kasları geliştirmek için yapılır.  Vücudun farklı bölgelerini ve farklı kaslarını çalıştırmak için çeşitli hareketlerle dizayn edilmiş pilates sporunun temel bilinci, beden sağlığını güçlendirmektir ve herhangi bir meditasyon amacı gütmez. Fakat meditasyon amacı gütmüyor olsa da her egzersiz gibi beyin ve vücut kimyasını dengeleyerek zihnin daha sağlıklı olmasını da sağlar.

Yoga ve Pilates Arasındaki Farklılıklar

Yoga egzersizleri ve pilates egzersizleri birçok yönden birbirine benzer görünse de bir o kadar farklı egzersiz türleridir. Bedene ve kaslara kazandırdıkları form, esneklik seviyesi, dirayet birbirinden farklıdır.

Bu farklılıklar şöyledir:

  • Yoga statik hareketlerle ilerleyen bir egzersiz türüdür Bedenin kendi ağırlığını yavaş ve zorlu bir biçimde kullanılır ve bu sayede kasların dirayet, zihnin odak  becerisi kazanması sağlanır. Pilates ise hem statik hem dinamik hareketlerle sürdürülür. Kaslar bu egzersiz türünde de dirayet kazanır fakat yoga egzersizleri kadar ileri seviyede değildir. Bunun yanı sıra pilatesin dinamik hareketler içeriyor olması kasların büyümesine ve beden formunu daha fazla şekillendirmesine de yardımcı olur.
  • Pilates egzersizleri, Joseph pilates tarafından fizyoterapi-rehabilitasyon amacıyla geliştirilmiştir ve omurga eğriliği, fıtık gibi sorunlara karşı yapılabilir. Yoga egzersizleri ise fizyolojik sorunları olan kişiler için daha tehlikeli olabilir. İleri seviye olan yoga hareketleri zafiyet olan bölgeler için risklidir. Bunun yanı sıra başlangıç seviyesindeki yoga hareketleri pilates öncesi ısınma, ya da gün içinde kasları esneyip ısıtma amaçlı yapılabilir.
  • Yoga egzersizlerinde yalnızca beden ve nefes kullanılır. Temel amaç bedenin kendi kütlesini yönetmektir. Pilates egzersizlerinde ise çeşitli aletlerden yardım alınabilir. Ağırlıklar, pilates topları ve bantlar temel pilates araç gereçlerindendir.
  • Yogada amaç kasları güçlendirmek olmasa bile kaslar güçlü ve dirayetli hale gelir. Fakat kas büyümesi sağlanmayabilir. Pilateste ise kaslar güçlendiği gibi bir miktar büyür. Bu durum beden formuna da yansır ve kas bölgeleri daha oval şekil alır.

Yoga ve Pilates Arasındaki Benzerlikler

Yoga egzersizleri ve pilates egzersizleri arasındaki ortak yönler şöyledir:

  • Aynı oranda olmasa bile ikisi de bedenin esneklik kazanmasına yardımcı olur.
  • İki egzersiz de kasların dirayet kazanmasını sağlar fakat yoga egzersizlerinde bu kazanım daha ileri boyutlardadır.
  • Yağ yakımı iki egzersiz türünde de gerçekleşir.
  • İkisinde de hormonlar ve beyin kimyası dengelenir bu sayede ikisi de zihinsel becerileri artırır ve daha iyi hissetmenize yardımcı olur.
  • Hem yoga hem pilates egzersizleri kemik sağlığı için etkilidir. Fakat fizyolojik sorunları olan kişilerin pilatesi tercih etmesi gerekir.    

 

Tasarlab