Zihinsel Detoks Hakkında Bilmeniz Gereken 7 Şey

Kimi düşünceler zihnimizi sıklıkla meşgul eder. Beraberinde ise yorgunluk, kötümserlik, üşengeçlik ya da umutsuzluk getirebilir. Eğer bir düşüncenin etrafında dönüyor ve çok fazla zaman harcıyorsanız zihinsel detoks yöntemleriyle kendinizi rahatlatabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken kimi zaman düşünce biçiminizi değiştirmek kimi zaman bırakmak kimi zaman ise zihni meşgul eden daha olumlu şeyler bulmaktır.
Zihinsel detoks için yapabilecekleriniz ise şunlar:

1. Kabul Etmek

Başımıza gelen olumsuz durumları kabul etmekte kimi zaman güçlük çekeriz. Bu kabulsüzlüğün yarattığı çatışma alanı ise bizi günden güne yorgun düşürmeye başlar.

Ayrılık, kavga, sevdiklerimizi kaybetmek, hayal kırıklığı gibi birçok durumda gerçeği kabul etmekte zorlanırız. Bu halde yapmamız gereken ise çatışmayı bırakarak kabul etmektir. Başımıza gelenlerin insanlık hali olduğunu düşünmek, kendimize hayatta her şeyin mümkün olduğunu söylemek işe yarayabilir.

2. Affetmek

İnsan ilişkilerimizde kimi zaman hayal kırıklığı yaşarız. Beklentilerimiz gerçekleşmez ya da verdiğimiz sevgi ve özverinin karşılığını alamayız. Bu durumda hayal kırıklıklarımızı takıntılı bir şekilde düşünmeye başlamak, karşıdaki kişiden telafi beklemek ya da onu suçlamaktan vazgeçememek en çok da bizim için yıpratıcıdır.
Affetmek söz konusu olduğunda hep karşıdaki insana iyilik yaptığımızı düşünsek de kimi zaman affetmek kendimize yapacağımız iyiliktir. Bizleri hayal kırıklığına uğratan kişileri iç dünyamızda ve düşüncelerimizde affetmek zihnimizde iyileştirici olabilir. Bahsedilen affetme düşüncelerimizde kavga etmeyi bırakma halidir, kişilerle barışacağımız anlamına gelmemektedir. Barışma kararı tamamıyla kişilerin kendi aralarındaki alacakları bir karardır.

Bununla birlikte affetmek yalnızca diğer kişilere karşı gerçekleştireceğimiz bir eylem değil. Kendimizi, olayları, sorunları da affetmek bizlere kendi yoluna devam etme fırsatı verebilir.

3. Arınmak

Düşünceler aslında bir kütle gibidir. Biz onu göremesek de zihnimizde yer kaplar ve üzerinde durdukça onları büyütürüz. Olumsuz düşüncelere, geçmişe, özleme harcadığımız zaman ise bizler için en yorucu zaman dilimlerinden biridir.

Daha fazla yapacak bir şeyiniz kalmadıysa, kabul ettiyseniz affettiyseniz arınma zamanınız gelmiş olabilir. Bu noktada yalnızca düşüncelerinizi ve kendinizi serbest bırakmanız gerekmektedir.
Bunun için çeşitli meditasyon tekniklerine de başvurabilirsiniz. Düşüncelerinizi, yaşanmışlıklarınızı ve düşündüğünüz kişileri sembolize ederek gitmelerine izin verebilirsiniz.

4. Deneyip Yanılmak

Yaşamda hep doğru olanı yapmış olmak, hata etmemek gibi isteklerimiz olsa da bu pek mümkün değildir. Bunu mümkün kılmak için verdiğimiz uğraşlar önyargılar ise zihnimizde yorgunluklara sebep olur. Kendinize hata etme, tutarlı olmama gibi izinler verin. Deneyin, yanılın ve değişime açık olun. Bunları dengeli bir şekilde yapıyor olmak zihninizin daha temiz ve dinç kalmasını sağlarken sizi de yaşama katacaktır.

5. Sevmek

Olumsuz düşünceler, yorgunluk, kırgınlık gibi haller bizleri tüketirken sevgi alanından da alıkoyar. Oysa en büyük telafi hala sevebilen bir insan olmaktır. Araştırmalara göre sevgi zihin ve beden sağlığımızı da koruyan bir gerçeklik.

Bu halde zihinsel bir arınma için sevilmek kadar sevebilmek de önemlidir. Çocuklara, evinize, arkadaşlarınıza, ailenize, yaşama olan sevginizi kendinize hatırlatmak başka bir yönden terapidir.

6. Bedeni aktif tutmak

Meditasyon, spor, yürüyüş gibi eylemlerde bedenimizi aktif tutarken zihnimizi de aktif tutar ve iyileştiririz. Kendinizi zihinsel olarak yorgun düşmüş ve kötümser hissediyorsanız açık hava yürüyüşü yapmak fazlasıyla iyi gelebilir.

Yoga, pilates, meditasyonun yanı sıra nefes terapileri de zihninizde olumlu etkilere sebep olacaktır.

7. Düşündüklerinizi değiştirin

Nasıl ki yediklerimiz bedenimiz ve yaşamımız üzerinde etkiliyse düşündüklerimiz de bir o kadar etkilidir. Sağlıksız yemenin geri dönüşünü aldığımız gibi sağlıksız düşüncelerimizin de geri dönüşünü alıyoruz. Yediklerimiz kokumuz, düşüncelerimiz yaşamamız haline geliyor.

Bu yüzden zihnimize aldıklarımızı ve meşgul olduklarımızı değiştirmemiz gerekebilir.
Kendimiz hakkındaki kanılarımız, insanlar hakkındaki düşüncelerimiz, yaşama bakış açımız ve dahası…
Tüm bunlarda yapacağımız iyileştirmeler zihinsel iyileşmeyi beraberinde getirebilir.

Tasarlab