Zihninizdeki Kötü ve Olumsuz Düşüncelerden Nasıl Kurtulursunuz?

Kötü ve olumsuz düşünceler, zihinde kendiliğinden ortaya çıkmazlar. Yaşadığınız süreçler ve gelecek kaygısı gibi birçok sebebe bağlı olarak ortaya çıkarlar. Bu düşüncelerden kurtulmak ise çoğu zaman oldukça yorucudur. Birçok kişi böylesi negatif düşünceler karşısında direnç göstererek üstesinden gelebileceğine inanır, ancak bu yaklaşım da tam tersi etkilere sebep olabilir. Kötü ve olumsuz düşüncelerinizin sebeplerini çözmek için çaba sarf etmek de kısır bir döngüye sebep olabilir yani.
Yapmanız gereken her zaman olduğu gibi daha basit düşünmektir. Öncelikle yaşantınızda basit düzenlemeler yaparak bu düşüncelerden kolayca sıyrılabilirsiniz.
Biz de sizin için bu basit adımları derledik.

İyi uyuyun

Uyku yoksunluğu ya da kaliteli olmayan uyku zihninizin bulanıklaşmasına neden olacaktır. Bu nedenle uykunuzu iyi almak için belirli bir rutin oluşturun. Yatak odanızın rahatlatıcı olmasını sağlamak ya da dinlendirici müzikler dinleyerek uyumaya çalışmak size yardımcı olacaktır.

İyi beslenin

Açlık ya da kötü beslenme olumsuz düşüncelerden kurtulmanızı zorlaştıracaktır. Zinde bir beden zinde bir zihin anlamına gelir. Bu nedenle iyi beslendiğinizden emin olun.

Bol bol su için

Su içmek birçok olumlu etkiye sahiptir. Vücudun susuz kalması motivasyonunuzu düşüreceğinden zihninizin karışmasına da yardımcı olabilir. Bu nedenle bol su içerek kendinizi daha zinde hissedebilir ve kötü düşüncelerden kaçınabilirsiniz.

Yaşadığınız anın kıymetini bilin

Yaşadığınız anın ne kadar kıymetli olduğunu bilmek olumsuz düşüncelerden uzaklaşmanızı sağlayacaktır. Sağlıklı ve mutlu bir insan olduğunuzu hatırlayın ve sadece anı yaşamaya odaklanın. Sürekli kötü düşüncelere zaman ayırmak yerine yaşadığınız anı nasıl değerlendirebileceğinizi anlamanız size yardımcı olacaktır.

Teşekkür ve minnet listesi hazırlayın

Araştırmalar, minnettar olmanın pozitiflik ve mutluluk düzeyleriniz üzerinde büyük bir etkisi olduğunu göstermektedir. Hayatınızda zor bir zaman geçiriyor olsanız bile, genellikle minnettar olmak için bir şeyler bulabilirsiniz. İyi giden şeyleri fark etmek için bir teşekkür ve minnet listesi hazırlayarak aslında ne kadar mutlu olduğunuzu anlayabilirsiniz. Üstelik bu listeyi olumsuz düşüncelere kapılmaya başladığınızda hemen ulaşabileceğiniz bir yerde bulundurmak da bu düşüncelerden kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır.

Etrafınızda pozitif insanlar olsun

İçinde bulunduğunuz odadan çıkarken bile manzara değişikliği, zihni yeni düşünce kalıplarına teşvik edebilir. Bu nedenle etrafınızda pozitif insanların bulunması da kötü düşüncelerden uzak kalmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal ortamınızda sürekli şikayet eden ve yanında kendinizi mutsuz hissettiğiniz insanları temizlemek iyi gelecektir.

Başkalarına yardım edin

Başkalarına yardım etmek ve onlardan küçük bir teşekkür almak bile sizi mutlu edecektir. Sık sık olumsuz düşüncelere kapıldığınızı düşünüyorsanız başkalarına yardım etmek için neler yapabileceğinizi araştırın. Vakıflarda gönüllü olarak insanlara yardım edebilir ya da sosyal medya aracılığı ile yardıma muhtaç olan kişilere ulaşabilirsiniz.

İşinize odaklanın

İşinizde iyi bir performans göstermek ve başarılı olduğunuzu bilmek çoğu zaman olumsuz düşüncelere kapılmanızı önleyecektir. Bu nedenle işinize odaklanın ve iyi olduğunuz şeyi yaparak düşüncelerinizi işinize yönlendirin.

Tasarlab